Ahad, 25 April 2010

PRK 094: Kita Kalah

Maaf terlambat update.seperti sudah dijangka,kemenangan PRK Hulu Selangor akan memihak kepada UMNO-BN.Dengan taburan jutaan ringgit telah menggelapkan mata 24,997 pengundi di sana.

Yang paling menyedihkan adalah,kemenangan BN ini telah disumbangkan oleh kaum Melayu dan kebanyakkannya dari kawasan FELDA.

Sokongan dari Cina kepada PR sangat ketara dan PR hampir memenangi semua kawasan majoriti Cina.

Calon BN dari MIC,P Kamalanathan telah memperolehi 24,997 undi manakala calon PR dari PKR Dato' Zaid Ibrahim telah memperolehi 23,272 undi dan kemenangan memihak kepada BN dengan majoriti 1725 undi.

Disebalik kekalahan ini pasti tersirat 1001 hikmah yang Allah sembunyikan dari pengetahuan kita.

Kemenangan BN ini bukan sesuatu yang percuma dan mudah sebenarnya.mereka telah membelanjakan hampir RM64 juta untuk memancing undi di sana.segala jentera kerajaan yang sepatutnya digunakan untuk keharmonian rakyat telah digunakan sehabis-habisnya sebagai lembu tunggangan.Sebut saja tv3,RTM,utusan malaysia,Berita harian,dewan serbaguna di kampung-kampung.apa lagi?

Sedangkan PR?diberi tekanan demi tekanan oleh pemerintah.adakah ini keadilan?entahlah.mungkin ini konsep keadilan ala Malaysia yang tak ada di mana-mana dunia.sangat unik Negara kitakan?

Tapi bagi saya,kemenangan ini sebenarnya satu lagi petanda kecancuran UMNO-BN.Kenapa?sebab kemenangan ini bukan dari kebenaran,tetapi hasil penipuan.Tipulah siapa yang tak nampak penipuan juak-juak.dah banyak benang-benang kebatilan dibuka dan terbuka sendiri.

Kepada para pengundi Hulu Selangor,nak tak nak perlu menerima kemenangan BN.Janji telah ditabur,apa lagi tunggu.tuntut segala janji-janji mereka itu.jangan lepaskan walau satu pun.

Pejuang kebenaran perlu tabah menerima kekalahan ini kuatkan semangat dan teruskan perjuangan.Hanya Allah menyimpan rahsia hikmahnya.

Tiada ulasan: