Selasa, 27 April 2010

Isu wafidin ke cairo: Siapakah dalangnya?

Tangisan kesedihan,dukacita dan kecewa.seribu satu rasa kini menyelubungi sahabat-sahabat muhafazah.saya sangat bersimpati dengan nasib yang menimpa kalian semua.saya turut merasa kekecewaan itu kerana diperlakukan sedemikian rupa.di waktu2 terakhir untuk mengulangkaji pelajaran sebelum imtihan,Allah telah turunkan imtihan kepada kita terlebih dahulu.

Sekarang ini,semua mahasiswa sibuk membincangkan isu yang sama,'wafidin perlu berpindah ke Kaherah'.mana-mana pun saya pergi,isu yang sama disembangkan.reaksi kawan2?macam-macam ada.ada yang bersimpati,ada yang tak kisah,ada yang tak percaya dan macam-macam lagi.yang di kaherah pastinya sedikit selesa,tak rasa apa-apa.ada yang bongkak pun ada."ini bukan masalah aku"kata mereka.yang di muhafazah.macam-macam tindakan telah diambil.sekarang ni,Mansurah paling advance,mereka sudah mengadakan muktamar atau perbincangan sesama pihak berwajib universiti.jawapannya tetap belum pasti.masih ragu-ragu.

Siapa punya angkara?ini soalan wajib disebalik isu ini.wakil Malaysia di muktamar mansurah telah bertanya soalan ini kepada wakil universiti,tetapi tidak dijawab.mereka pun naik buntu dengan soalan itu.susah untuk menunding jari,takut-takut tersalah tunding,patah balik dekat diri sendiri.walaupun sudah ada bunga-bunga bayangan siapa si perancang utama masalah ini.

Saya mengambil sikap tunggu dan lihat peristiwa akan datang disamping mencari sumber-sumber kajian kes untuk dianalisis.

Saya yakin dengan al-Azhar asy-Syarif tempat saya menuntut ilmu ini.Al-Azhar tak akan menyusahkan pelajarnya.Kemulian al-Azhar pasti tercalar jika perkara ini betul-betul dilaksanakan.melainkan al-Azhar bersedia untuk menceritakan siapakah dalang yang berkompromi dalam isu hangat ini.Pelik,ia berlaku secara tiba-tiba tanpa siapa pun menduga.kepada kawan-kawan,bersabarlah atas ujian ini.

Tiada ulasan: