Selasa, 13 April 2010

Edisi Rencana: PMRAM dan tribulasi


Muktamar Sanawi PMRAM kembali lagi.muktamar yang sudah masuk edisi ke-77 akan membuka tirainya pada 7.30 pagi nanti.perjalanan sesi 08/09 yang dipimpin oleh Us.Muiz Mohammad bakal melabuhkan tirai.

Pemimpin silih berganti.itu adat sebuah kerajaan atau pertubuhan.mana mungkin pemimpin itu kekal di takhtanya selamanya walau dia seorang terbaik dari kalangan yang terbaik.begitu juga PMRAM.Sebuah persatuan Mahasiswa Islam.bergerak aktif menabur bakti kepada ahli-ahlinya.Bergerak berasaskan dua elemen utama,al-Quran dan as-Sunnah.

Mehnah dan tribulasi kerap melanda PMRAM.Pelbagai anasir cuba menghancurkan PMRAM.Namun,PMRAM tidak pernah leka dari membentengi organisasinya.bersenjatakan jundi-jundinya yang ramai,PMRAM terus berlayar tanpa menoleh ke belakang lagi.

Hari ini,PMRAM menjangkau 80 tahun penubuhannya.satu usia yang lama dan memasuki umur kematangan.Apa yang perlu dibangga bukan pada usianya.tetapi kebanggaan itu pada hasil dan usaha yang PMRAM lakukan bagi merealisasikan misi dan visinya.

Dengan dua slogan yang selalu dilaungkan, SATU FIKRAH,SATU AMAL & KITA PMRAM,menjadikan PMRAM lebih kuat dan lebih padu.Bersandarkan kepada kesatuan ahli yang cuba dikukuhkan melalui asas-asas kesatuan Islam yang tidak lari dari dusturnya.

Semoga perjalanan yang panjang ini direnungkan oleh ahli-ahli.Bakti dan tenaga yang PMRAM keluarkan tidak patut dilupakan dan dinafikan.semua telah maklum dengan hak PMRAM yang telah lama dinafikan.ARMA,bukan nama asing bagi kita.Sebuah hadiah yang berharga buat PMRAM dari kerajaan Mesir atas bantuan yang telah ahli PMRAM hulurkan semasa perang 3 penjuru dahulu.namun,haknya dirampas dengan kejam.tanpa diberi kembali walau berbuih mulut,berpeluh badan menuntut kembali hak itu.

Semoga sesi baru PMRAM yang akan datang ini,PMRAM lebih gah menyelusuri denai perjuangannya.KITA PMRAM

1 ulasan:

telaniputri berkata...

salam ustaz...sedikit pembetulan tentang sesi PMRAM di bawah pimpinan Us Muizz rasanya sesi 2009. 2008/2009 tu sesi untuk BKAN dan DPM...