Khamis, 8 April 2010

Posting ke-105 dalam setahun.


Alhamdulillah,sedar tidak sedar,ini merupakan posting saya yang ke 105.setelah setahun 2 bulan umur laman saya ini,barulah ia menjangkau 3 angka.bagi seorang pakar,ia terlalu lambat.tetapi,bagi seorang amatur seperti saya,ia merupakan 1 pencapaian yang boleh tahan.tidak sehebat blogger lain,tapi sekurangnya saya punya laman yang aktif.

Mengimbau detik membuka akaun blogspot,saya tergelak sendirian.sebenarnya,bukan ini sahaja laman yang saya ada.banyak lagi,tapi semua tersadai.dibiar bersawang tak diperduli.redqalbi.blogspot ini saya bina di bulan februari tahun 2009.ketika itu berlakunya krisis di perak.saya sangat2 geram dengan apa yang berlaku.tetapi tiada tempat untuk diluah.akhirnya,Allah mengilhamkan saya untuk membina blog ini.pada peringkat awalnya,saya hanya banyak copy-paste dari laman2 yang saya minat.dan hanya mengulas sikit-sikit isu berkaitan.akhirnya,saya mula belajar membuat artikel untuk diposting.Alhamdulillah,saya jadi minat.tetapi lama kelamaan saya mula jadi tawar untuk berkarya.saya telah biarkan laman saya besawang hampir 6 bulan.dengan faktor saya pulang ke Malaysia menjadi punca utama.saya jadi malas.

Februari yang lalu menjadi bulan kebangkitan.Allah sekali lagi telah mengilhamkan saya untuk berkarya semula.Alhamdulillah,saya ikut gerak hati itu.saya mula berkarya tanpa jemu.malah rasa bersalah jika tidak meng-updated walau sehari.

Saya bercita-cita melihat lebih ramai blogger azhari yang aktif.terutama anak perak di Mesir yang ketandusan penulis mapan.boleh dikira dengan jari blogger yang aktif.bagi saya,blog merupakan tapak pertama untuk belajar menulis.ini sahaja medium yang mudah untuk dimiliki.saya ingin lahirkan lebih banyak 'blogger aktif' di masa akan datang.agar dapat dibina komuniti blogger Anak Perak Mesir.seperti yang saya canangkan kepada exco pada masa lepas.

Tiada ulasan: