Isnin, 26 April 2010

Isu JPMK: Lagi ditekan, lagi bangkit

Saya tak faham dengan bangsa UMNO ni.mesti nak buat kacau.ada-ada je yang tak kena.masalahnye syeikh,bukan dekat Malaysia,dekat Mesir pun nak kacau orang.

Saya menghormati kerajaan Malaysia yang memerintah,tapi saya cukup benci orang yang membawa pangkat pegawai atau wakil kerajaan Malaysia tetapi menggunakan lambang parti.sungguh sempit politik mereka.mereka ke sini bukan dibiayai oleh parti UMNO.Tetapi oleh rakyat Malaysia yang membayar cukai.ratus ribu syeikh dan biaya.bukan sikit2.tapi apa yang mereka buat?ini amanah dari kerajaan Malaysia kepada mereka.memang kerajaan sekarang UMNO, tapi tak semestinya perlu membawa nama itu ke sini.

Hari ini mahasiswa Islam yang bergelar ustaz ustazah ditekan dengan pelbagai tekanan oleh pihak-pihak yang diberi amanah.hidup disini makin siksa,terus terang saya cakap.dah la perlu berhadapan dengan karenah arab yang macam-macam peel,wakil-wakil mak ayah pun buat perangai bukan-bukan jugak.naik lemas baca perangai buruk mereka ni.apa masalah pun saya tak tau.yang peliknya,wakil-wakil baru yang buat perangai,bukan yang lama-lama.saya respect beberapa pegawai yang bersikap profesional walaupun boleh dikira dengan jari.

Encik,saya nak bagi tau dekat encik,jangan cuba-cuba nak cabar semangat mahasiswa,tolong la.kami datang jauh-jauh nak belajar ni.belajar agama pulak tu.nanti orang-orang nila yang akan ajar anak encik mengenal Tuhan dan Rasul.takkan encik nak zalimi mereka.

Isu ARMA takyah gaduh-gaduh la.bagi sahaja hak PMRAM balik.itu hak PMRAM Cik.saya yakin semua baca sejarah.walaupun tak ada hitam putih,tapi hak tetap hak encik.berdosa ambik hak orang lain.bukan nak bangunan,nak 1 bilik je pun.tak luak la ARMA tu.Bukan merayu ni,tapi nak bagi tau.

Suara mahasiswa suara keramat.ingat tu semua.mari kita bangkit menuntut hak.ini hak semua dari kita.mari kita bersatu.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PMRAM bukan kerajaan.Dia xleh buat pape.Tenguk je masa Pmram "memerin-
tah" di rumah Melayu..pe dia buat.
Sangat daif arma mase tu..taik kucing merata-rata..lif xhidup..air paip sampai lantai 3 je.Pendek kata..x cam hari ni lah!!!Oleh itu,pe hak pmram terhadap arma.Nak suruh terlingkup lagi.