Rabu, 14 April 2010

Ulasan program: Muktamar Sanawi PMRAM ke-77

Alhamdulillah,muktamar sanawi PMRAM ke-77 telah berjaya dilangsungkan semalam.tiada yang panas-panas,semuanya suam-suam kuku sahaja.walaupun masih ada segelintir ahli yang tidak faham konsep muktamar,tetapi berjaya dikendalikan oleh pengerusi sidang merangkap tuan presiden.

Muktamar dimulakan dengan majlis perasmian pembukaan oleh tuan presiden pada tepat jam 8.30 pg dan berakhir 12.05 minit pagi.memang meletihkan walau hanya sekadar perwakilan beku.keadaan dewan yang sejuk menambahkan lagi kebekuan kami.

PMRAM cawangan Perak menghantar 24 orang ikhwah dan 20 orang akhwat sebagai perwakilan.tidak ketinggalan ramai juga menjadi pemerhati di sudut dewan.

Muktamar yang diadakan di Nadi riadi,hayyu sadis telah menghimpunkan 400 perwakilan ikhwah dan 300 perwakilan akhwat.pengurangan angka dari akhwat sebenarnya.

Pentadbiran PMRAM 2009 mempunyai nombor yang unik antaranya:
1.muktamar ke-77,HEWI Ke-23 dan apabila dicampur menjadi 100.
2.tanggal 11 April yanh lepas,genaplah usia PMRAM 80 tahun.
3.Us.Muiz merupakan Presiden ke-50.

Sangat unik bukan,namun keunikan ini telah dicemari oleh pelbagai insiden yang mencalari PMRAM.Tidak perlu saya menyebutkannya di sini kerana sedia dimaklumi.

Pemimpin datang dan pergi,itu fitrah alam.hari ini,bermulalah episod pentadbiran diketuai oleh Us.Shahrizan.dibantu oleh 5 BP yang kekal,us.zuhaili,us.Azlan,us.adlan,us.farkhan dan us.taufiq.berganding bahu juga bersama 9 muka baru yang bakal mewarnai pentadbiran PMRAM tahun ini.

Sesi kali ini bertemakan ' KEMANTAPAN FIKRAH MEMBINA SYAKHSIAH' telah dibahaskan semalam.saya ditugaskan sebagai pembahas mewakili cawangan Perak. dalam subtopik 'KITA PMRAM'.

Semoga pentadbiran PMRAM kali ini berjaya melahirkan aktivis-aktivis PMRAM yang berkuali dan mempunyai fikrah yang jitu untuk berkerja untuk ISLAM amnya dan PMRAM khususnya.

Tiada ulasan: