Khamis, 1 April 2010

1 April: kronologi sebuah pembunuhan Umat Islam @ Aprils Fool Day.


Alhamdulillah, sedar tidak sedar sudah berlalu 3 bulan dalam tahun 2010 ini. hari ini merupakan hari pertama dalam bulan april. semoga bulan ini lebih baik dari bulan sebelumnya buat kita semua.

1 april sepatutnya diingati sebagai tarikh kesedihan umat Islam. tarikh ini memperlihatkan kepada kita umat Islam di Granada, Sepanyol dimain-mainkan dengan penipuan yang jahat dan akhirnya mereka dibunuh, dibakar hidup-hidup oleh tentera salib laknatullah.

Peristiwa ini berlaku pada tahun 1487m di Sepanyol. ribuan umat Islam Granada yang ketika itu bersembunyi didalam rumah dari dibunuh oleh tentera salibdipelawa oleh mereka untuk meninggalkan rumah dengan selamat dengan menaiki kapal yang disediakan di perlabuhan.umat Islam yang ketika itu terdesak untuk menyelamatkan nyawa akhirnya menerima pelawaan mereka.

Tanggal 1 April tahun itu, umat Islam keluar beramai-ramai meninggalkan rumah masing-masing.sesampai sahaja mereka di perlabuhan, rumah mereka dibakar dan kapal yang dijanjikan juga dibakar di depan mata mereka. akhirnya, mereka juga dibunuh dengan kejam secara beramai-ramai sehinggakan laut yang biru menjadi merah pekat dek darah umat Islam yang syahid. dan bersempena itulah 1 april disambut oleh kristian dan dinamakan Aprils fool day@April mop.

Hari ini,umat Islam yang dangkal ilmunya menyambut hari sedih umat Islam ini dengan mengenakan orang dengan gurauan yang melampau-melampau sehingga sampai mendatangkan pergaduhan.

Sejarah membuktikan sambutan ini satu kisah pembunuhan umat Islam.namun,umat Islam zaman moden ini tidak pernah belajar dengan sejarah.mereka mudah mengikut telunjuk kafir sehingga sesat tanpa arah.

Kini pilihan di tangan anda,sambutlah tarikh ini sebagai hari kesedihan umat Islam atau hari bergurau senda dan bergembira orang kristian.jangan biarkan akidah yang membentengi diri kita diruntuhkan oleh kerana hanya menyambut 'April fool day'. fikir-fikirkan, renung-renungkan sahabat-sahabat.

Tiada ulasan: