Selasa, 6 April 2010

Analisis program: Inspirasi Dakwah dari 'Siti Salon'.

Usai majlis pengebumian jenazah Hafizul Husna semalam,saya menyertai kursus keusahawanan anjuran BEKON KPIPM dengan kerjasama FELCRA dan Siti Salon Sdn Bhd.program yang pada asalnya akan dibuat pada sebelah pagi,ditunda pada pukul 2 ptg.Alhamdulillah,program berjalan lancar walaupun kekurangan peserta di sebelah lelaki.

Program yang menarik,menghiburkan dengan modul2 yang telah dikendalikan oleh cik rohaizat dari FELCRA.Tayangan2 yang mencuit hati dan membuka minda.motivasi yang diberikan menaikkan semangat peserta2.

Slot terakhir bersama Siti Salon,sebuah salon yang 1,1nya berkonsepkan Islam di Malaysia dan mungkin di dunia.apa yang hendak saya kongsikan di sini sebenarnya,kesungguhan dan ketabahan puan Siti Hajar,yang merupakan pengasas dan pemilik salon tersebut,yang cuba untuk menerapkan konsep salon Islam.beliau menceritakan dengan linangan air mata,kepayahan,kesusahan,hinaan orang kafir kepadanya atas usaha yang dilakukan.namun atas tiket misi dakwah islamiah,beliau bangkit meneruskan langkah dan tidak mudah terencot dengan hinaan dan cercaan.

Secara peribadi,saya sangat mengagumi semangat puan siti.seorang yang tiada asas agama dan tidak pernah ke universiti,namun perjuangannya tidak pernah terfikirkan pun oleh orang lain.

kecantikan yang merupakan asasi seorang perempuan selalu dieksploitasi oleh barat dan kuffar untuk menjahanamkan orang Islam.dan inilah asas kepada kerosakan umat Islam sekarang.

Usaha puan Siti ini harus dipuji dan dicontohi.tambah2 orang yang celik agama.yang mengaku pelajar agama.kenapa perlu membisu,memekakkan telinga dengan isu2 dunia dan negara.bersuaralah wahai para 'DAIE'.kita semua ada tanggungjawab yang berat.tidakkah kalian terpukul dengan usaha2 dakwah orang lain yang mengalahkan kita.Masing2 ada peranan yang perlu dimainkan.maka,marilah kita turun ke medan ini.

Tiada ulasan: