Ahad, 20 Jun 2010

Sajak: Wajahmu Abah.

Sajak buat abah tercinta semperna hari bapa yang kunjung tiba,hari-hari adalah hari bapa,namun hari ini lebih istimewa.terimalah, Wajahmu Abah.


Wajahmu abah,
Terlukis di kanvas hidupku
betapa perit jalur hidupmu
membesarkan kami empat beradik
dicelahan kota keringat
memerah tenaga sekuat mungkin
demi melihat rezeki tersuap
ke mulut kecil anak-anakmu.

Wajahmu abah,
takkan padam dari memoriku
takkan lenyap dari hatiku
takkan hilang dari kenanganku
kerna dikau abah
satu-satunya jauhar yang aku ada
tanpamu juga aku tiada
menemani aku tika luka
mencintaimu satu harta
yang sukar dicari merata
kerna kau insan paling setia
kasihmu abah hingga ke syurga

Wajahmu Abah,
akanku potretkan di kanvas sejarah
buat renungan zuriatku nanti
betapa aku memiliki abah sejati
insan terbaik yang aku miliki
yang pergi takkan ada pengganti lagi
kecuali kita bertemu di syurga nanti.

Moga Allah memberkatimu
moga Allah merahmatimu
moga Allah panjangkan umurmu
moga Allah ampunkan dosamu
moga Allah memeliharamu...ABAH.


Air mata menjadi saksi;
Karya ini milikku: Mohd Faizal Jaafar.
Cairo, Egypt.

1 ulasan:

The AZFARanwar's ZazyFaraz berkata...

Wajamu Abah,
Macam Wajah Peijal~!
Peijal Benci~!
PEijal nak wajah smart macam Azfar~!

Yoghurt Free Menjadi saksi
Karya ini milikku: AzFar
Umah perak

hahahah