Ahad, 6 Jun 2010

Tulislah Dengan Nama Tuhanmu!

Macam besa,pagi2 ni aku buat blogwalking ke seantero blog2 pilihan hati.tujuan hanya utk mencari maklumat tambahan buat diri disamping memenuhkan ilmu di dada.adus!skemanya ayt.ape aku nak cite ni?jap jap jap!ok,dpt dah.aku nak cite skang ni dh byk blogger.ALHAMDULILLAH.Bgs2..aku suke sgt.

Nak jadi blogger ni bukan susah,bukan jg senang.plg penting MINAT.Ada minat suma boleh.kebolehan tu akan diasah sikit2.paling penting jgk jgn mudah GIVE-UP.besa la tu mula-mula nak belajar,mesti la tak reti.kalau terus reti jer kire ajaib la.

Penggunaan bahasa.takyah gaduh la,pakai jer bahasa yg korang minat.Setiap org ada kelainannya.mcm aku,suke mcm ni.menulis mcm menyembang.ada org suke cara berita,ceramah,skema etc.ikut la mane slesa.setiap dari kite UNIK.kite tak boleh nak banding-bandingkan penulisan org ni dgn org ni.setiap org ada method tersendiri.

Yang penting bukan genre,tapi matlamat.matlamat kena jelas dan ikhlas.Fitnah tolong jauhkan.itu satu kemudharatan yg besar bg seorang penulis kalau penulisannya berpaksikan fitnah.sgt2 bahaya.Memang sedap fitnah org,tmbh2 musuh kite plakkan.tapi fikirkan akibatnya akn dtg.Banyak gak aku jumpa blogger pemfitnah ni.berlonggok dipasaran.besa la tu kalau dah hati busuk,ape pun dorang buat.pergi mampos la pemfitnah sekalian.

Tapi kalau kita dah dapat satu maklumat yg membawa kerosakan,kita kena sebarkan.jangan simpan sorang2 jer.contohnya kalau kita tau si fulan si fulan suka mencuri,bg tau la kat member2 lain soh berhati-hati.jangan nanti dah terkena baru nak berpesan.dah xda guna.mcm tu jgk kalau kt tau penyelewengan pemimpin2 kt,sebarkanlah.sbb kt sbg yg dipimpin ada hak utk menegur.jgn menikus dah la.

Sape2 nak minat menulis tu,menulislah.skang zaman maklumat pantas.kt kena laju mengejar,sbb nanti kt yg dikejar.mane yg xda blog lg klik ni http://www.blogspot.com

Tiada ulasan: