Rabu, 23 Jun 2010

Jangan Jadi Ulama' Jahat

Ulama' tulen tak patut menyokong kebatilan.ulama' tulen bukan plastik yang hanya pandai belakon.ulama' tulen tidak rabun dengan harta,wanita dan takhta.layakkah mereka digelar ulama'?andai hanya bisu untuk mengkritik isu.Ulama' adalah satu nama yang besar yang tidak boleh dimain2kan namanya.ilmunya banyak,hatinya dekat dengan sang pencipta.tidak mungkin seorang yang bergelar ulama' tergamak menggadaikan agamanya.itu bukan ulama',tapi ular dalam semak.hanya pandai makan sampai kenyang dan tidur selagi boleh.

Ulama' jahat bukan tiada,malah banyak di zaman yang dikatakan moden ini.aku bimbang kelahirannya semakin banyak dan merebak ke seluruh alam.

Ulama' jahat juga disebut SETAN BISU.Dah la syaitan,bisu pulak sifatnya.tersangatlah hodoh rupanya.Tak dapat dibayang.

cerita terbaru mengenai yang dikatakan ulama' nak masuk parti ketuanan melayu beramai2.aku tak pasti siapa yang dikatakan ulama' itu.Mungkin banyak ilmu kot mereka ni,itula masyarakat namakan mereka 'ulama''.apa2 pun ilmu yang tidak diamalkan itu hanya tipu.ilmu tempat simpannya memang dihati,tetapi bukti wujudnya ada pada amalan.aku paling takut dengan ini.ilmu didada bagai bukit,tapi amalannya hanya seperti lembah yang kontang.

Aku bukan memusuhi ulama',tetapi aku paling pantang ulama' plastik.entah la,ada bukti depan mata yang tak menyenangkan aku.susahnya untuk mencari ulama' tulen yang betul-betul memperjuangkan Islam untuk dimartabatkan di tempat asalnya.

Siapa kata ulama' dan politik perlu dipisahkan?mana kamu belajar?kalau sesebuah negara itu telah melanggar hukum hakam Islam,siapa yang perlu bersuara?pastilah para ulama' dan cendiakawan Islam.kalaulah ulama' itu sudah bisu,siapakah yang akan bersuara mempertahankan hak Islam.aku pelik,kenapa orang sanggup membela si jahil,tetapi ulama' dicaci maki tanpa ada yang membela mereka.

Tiada ulasan: