Khamis, 3 Jun 2010

Kenapa la Takut Sangat Dengan BLOGGER?

Esok exam lagi utk paper yg ke-2 bg aku.KILLER SUBJEK-USUL FIQH.Susah sangat ker U.F ni smpai digelar2 begitu.Bg aku blh thn la.Nak memahaminye tu susah.tambah2 yg Nassi.Asal dari satu matan yg ringkas menjadi panjang berjela selepas disyarah dan dikritik oleh beberapa ulama' terkemuka.MANTOP!

Huhu!sembang ilmiahlah pulak.skali skala DER.nak jugak kadang2 membawa pembincangan ilmiah mcm blogger lain.tapi atas kapasiti ilmu yg trbatas,tak mampu lak rase.tapi aku akn cube ke arah itu.INSYAALLAH.

Blog skarang menjadi pilihan aternatif trbaik penyampaian maklumat.org dah hlg kepercayaan pd media mainstream.penipu,pengkhianat,penyangak, suma ada.tiada ketelusan dlm penyampaian.itu sebab kerajaan dah banyak kantoi kes.tak mcm dl,rakyat dibutakan.tahniah BLOGGER2 PEJUANG KEBENARAN.

Skang ni aku nengok org lagi takut dgn BLOGGER dr TENTERA.mcm2 tekanan dibuat kpd BLOGGER2.Akta tu akta ni.ugutan tu ugutan ni.Raja Petra contohnya sampai lari ke London la.Org yg canang demokrasi pun tak tau ape ke jadahnye demokrasi tu.Mulut2 digam dgn ugutan dan akta2 zalim.Harakah contohnya pernah dirampas dan dimansuhkan permitnya gara2 ada pihak yg takut dgn kebenaran yg akan terzahir oleh pendedahan demi pendedahan yg dibuat.

Org pengecut ni kita dpt tau tingkah lakunya.kelam jer lebih,konon betul.pigilah!

Tapi nak cari BLOGGER yg betul2 berani dan lantang pun bukan senang.ada jugak yg msh nak jage rice cooker.terketar2 tngn menulis.Mungkin itu permulaan.dah lama nanti hlglah ketarnya tu.huhu!

kalau ditanya aku sape yg aku jadikan idola dlm penulisan aku ni,aku rasa aku respect Sastrawan Negara S.Samad Said.Beliau begitu komited dlm mempertahankan Bahasa Melayu dari dibunuh di negaranya sendiri.Sanggup turun ke demostrasi membantah PPSMI 1 masa dulu.Beliau jgk sggp kehilangan tittle S.Nnya.Mantopkan?kita?ada sanggup?

Tiada ulasan: