Selasa, 18 Mei 2010

Tak Ada Maaf Bagimu

Salam DER-DER yg dirindui,hrp korang sht.yang di MESIR,selamat study diucapkan.yg kat MALAYSIA,selamat bekerja dari aku,bekerjalah dgn ikhlas krn ALLAH yer.Niatkan utk Islam dan bukan utk duit semata-mata.tazkirah la plak.kah kah kah~~!!!Jgn mrh ye DER tazkirah skali skala.ini utk kebaikan kt brsame.aku menulis ni DER,xda niat lain tau.aku niat nak ubah diri aku dan korang yg mmbace ni.kite same2 jd lbh baik dr hari ke hari.itulah brape kali aku ckp,blog aku utk org-org yg suke cr aku jer.x suka blh out.Bkn suma org suke kite kan DER.Sedangkan Nabi Muhammad di simbah taik mase solat,nikan kite.Tapi Nabi still brjuang tanpa henti.slagi SYARIAT tak disampaikan sepenuhnya,Baginda takkan berhenti.Kalau nak kira ujian tu,jgn ckp la.ape yg Nabi tak pernah kena?ugut bunuh tu dh mcm ayat biasa Nabi terima.cubaan bunuh tu lagi la,ada di mana2,tapi dgn keyakinan yg tinggi kpd ALLAH,Nabi kuat.ALLAH dah jamin akn lindungi Nabi.tapi Nabi tak berserah blt2 kat ALLAH,Nabi BUAT KEJE.Kite DER?tak sampai mcm tukan.

Satu jer aku nak ko pegang DER,'setiap pekerjaan akn dibalas' dlm AL-QURAN dah ada catatan.walau sebiji biji sawi DER.Ko buat baik,Allah bg baik.ko buat jahat,Allah bg balasan buruk.tu jer sifir mudahnye.ltk dlm kpale kite.hr ni ko sedekah seduit DER,esk lusa tak mustahil ko dpt seratus.Klu ko buat JAHAT pun mcm tu gak DER.hari ni ko buat ANIAYA kat org DER,esk lusa ko kena jaga-jaga.ALLAH nak bls free-free jer kat ko.tak hr ni,esk,tak esk lusa,tak lusa akn dtg.tak kena kat ko kat kluarga ko.klu nak perit lg ALLAH bls kt akhirat.tu jer DER.Hari ni ko gelak org jth,esok-esok org gelak sbb ko patah kaki.Jgn DER,aku pesan jgn sampai manusia sumpah ko stiap mase.JADI DOA.klu slh dgn Allah,Allah mudah maafkan,tp dgn manusia DER,aku risau ko gagal mintak maaf.Buruk padahnye nanti.AKU,KO,KITE SEMUA FIKIR2KAN BERSAMA!!!

Tiada ulasan: