Sabtu, 1 Mei 2010

Perutusan Hari Pekerja Sedunia

Pertamanya,'Selamat Hari Pekerja' kepada jutaan pekerja seluruh dunia.walau siapapun kita,kita adalah pekerja.sebab kita adalah hamba yang hanya menumpang dan meminjam segala yang ada pada diri kita.tiada satupun yang hak milik kekal peribadi kita.

Tetapi kita pelik,manusia tak pernah bersyukur dengan nikmat pemberianNya.selalu merengek meminta lebih tanpa bersyukur dengan apa yang ada.jika antara kita ada bersikap demikian,insaf dan bertaubatlah.

Kita pekerja agama Allah.kerja yang tak pernah habis dan luak sampai hari kebangkitan.Hari ini Islam dijijak dan dan diludah dengan mudah.lebih hina lagi,ia diludah oleh orang yang mengucap shahadah sendiri.

Usaha-usaha untuk memadamkan api perjuangan Islam sedang ligat diatur oleh si'munafik' yang keji.Tidak pelik melihat pemburu ilmu agama Allah menjadi pencacai munafik.inilah fitnah akhir zaman yang telah tersurat.

Sebab apa saya labelkan mereka munafik?ini berlandaskan Hadith Nabi SAW yang mulia,Baginda telah menggariskan tiga tanda munafik yang patut kita ambik cakna dan kisah.antaranya; apabila diberi amanah,dikhianati.KHIANAT,ya KHIANAT.Sudah jadi darah daging penguasa zaman ini.jika Islam bukan menjadi matlamat utama hidup,maka hawa nafsu mengambil tempat dan raja hati.

Terlalu sukar zaman ini untuk mencari khalifah yang sempurna.Umat Islam ditindas tiada yang berani menentang,kalau adapun hanya bagai si semut melawan sang gajah.terlalu kecil golongan yang menentang dan membela kesucian Islam.Sedangkan sang musuh tidak tidur merancang strategi untuk melenyek Islam dan Umatnya.

Di mana sensitiviti kita selaku yang mengucap Shahadatain?biar siapapun yang melakukan kerosakan di dunia ini,mari kita tentang habis-habisan.biar dia kawan kita yang paling baik,perangi dia atas dasar prinsip.bawa dia kembali ke jalan yang diredhai.Itu tugas pekerja Allah.

Tiada ulasan: