Isnin, 10 Mei 2010

Mata tak boleh pejam!

Pagi ni tiba-tiba tak boleh tidur.mata yang dipejam rapat kembali terbukak selepas 2,3 minit.tak taulah kenapa jadi macam ni.semalam elok jer lena,pagi nanti mula la mata berat macam ada batu,dah dapat baring,pukul 2.00 baru mata boleh bukak..berat..berat.Jenuh mencari punca,takkan sebab seronok Chelsea menang sampai xleh pejam mata.pelik..pelik..

Imtihan dah nak menampakkan diri,walaupun masih samar-samar tarikhnye sebab jadual tak keluar lagi.harap-harap aku habis awal,tak lalu nak imtihan lama-lama.kata orang,biar habis cepat,jangan habis lambat.ape punye kata2 la.xbest langsung.

Kadang2 rasa bosan hidup macam ni,walaupun aku tak sepatutnye begitu.buku banyak tak baca lagi,al-Quran tak peghabih ngulang lagi.walaupun dua juzu' jer,tapi sebab dh lama tinggal,berat jugaklah nak ngulangnye.ape-apepun moga2 Allah permudahkan insan lemah ini.

Hampir imtihan,maknenye hampir jugak cuti panjang bagi student al-Azhar.yang ada duit dan hajat,malaysia pasti destinasi pilihan.yang tak ada duit macam aku ni,dok la kat mesir ni bersama-sama insan2 seangkatan(padahal dah balik tahun lepas).sedih gak tak dapat balik,sebab kakak aku nombor dua kahwin bulan 6 ni.tak dapek den nak nolong kak oi.ekau pilih bulan 6 buat apo.den pekso bulan tu.cadang nak jadi pengapit,kot2 dapat berkat.huhu~aku bila nak kawin?ada gak member tanya.tapi aku tak jawab pun.biar aku simpan tarikh keramat tu.huhu~galak.kawan-kawan ramai dah menikahkan diri.jealous pun ada nengok depa.kalau dibanding kelayakan,aku lebih layak,tapi kenapa depa dulu?hanya Allah yang tahu..luah hati memujuk diri.huhu~

Kadang-kadang semangat aku jatuh ke lantai..semenjak dua menjak ni ghajin dia jatuh.jenuh aku nak angkat balik.time-time nila die nak feeling-feeling tak ketahuan.nak nangis,tak gamak.simpan la dlm hati,biar Allah jer yang jadi saksi kesedihanku ini.

Tiada ulasan: