Jumaat, 21 Mei 2010

STRESS Memang Tak Best


Kejap sungguh mase brlalukan DER,haghi ni dah khamis.ape2 pun mase tetap 24jam.ALLAH dah aturkan dgn tepatnye.kite jer yg rase cpt @ lmbt.btl tak DER?yg nak peksa msti rase cpt mase brlalu.yelakan,buku x khatam lg.kelam kabut la dibuatnye..btl tak DER?

Bile time pekse ni TEKANAN pasti merajai kepale otak kite.Buat tu x kena,ni x kena..suma x kena la sng.tekanan,tension,stress dan mcm2 lg penyakit Otak yg meganggu.pd tempoh nila kite kdg2 x blh diganggu,ade je yg x kena.kwn baik leh jd lwn,lwn leh jd kwn.mcm2 la.

Bg aku DER,cara aku nak hlgkn stress ada 3:
1.Bace al-Quran(Ingat ALLAH)
2.Jalan-jalan cari makan.
3.Beli hadiah utk diri sendiri.

Tue jer care aku,klu ko nak tiru DER,ko tiru la.takde hal punye.try la dl.stiap org ada carenye sndiri utk nak atasi stress.tapikan DER,stess ni ape puncenye ek?yg aku taula kan,ia trhasil dari pemikiran kite yg penuh dgn masalah yg difikir2kan.cewah,mcm pkr motivasi lak aku ni,hehe~!!btl DER,cb ko try dlm sehari tu fkr msalah jer,ape ko rase?try la esok.lps sehari tu ko try fkrkn happy2 lak,mak bg kawin ke,nak beli hp br ke,duit 5 kupang jmpe blk ke.ape ko akn rase?try la tau.

Aku ni suke bace buku motivasi,2la tau skt2.tp kdg2 aku pun hlg motivasi gak.huhu~!!besalakan,kite manusia besa.

Tekanan gak DER dtg dr pelbagai sdt,dari diri kite sndiri,org lain,sekeliling.suma brpontesi nak bg ko tension.pandai2lah ko kawal suma tu.rimas la DER klu tension2 ni,buat ape pun x kena.satu lg,tmpat yg plg sepatutnye utk ko meluahkan masalah ialah ALLAH.Ko ngadula apepun kat DIA.Pasti tak mengecewakan.nangis la puas2.

Sempena exam yg nak dkt ni,aku ambik kesempatan nak mintak maaf kat korang.klu blog aku ni ada menusuk hati korang.aku manusia besa yg xtrlepas dari kesalahan.Kemaafan adalah salah satu sumber ketenangan jiwa,koreksi diri,hiasi peribadi.tata DER..

Tiada ulasan: