Selasa, 30 Mac 2010

Edisi 18SG(Sangat Geram): Sidang Dun Polis





Sebentar tadi, sekitar pukul 9.00 pagi waktu Malaysia, berlangsungnya perasmian sidang Dun Perak untuk penggal ke-3.

Sidang Dun ini merupakan yang pertama selepas Zamry diisytihar sebagai MB-MAHKAMAH paling kotor didunia. Tiada mahkamah 'seadil' ini di dunia.

Rentetan dari kemenangan ini. maka bermulalah pentadbiran haram ini.

Hari ini bersidanglah mereka dalam ketakutan. tidak ada Dun yang bersidang bersama polis kecuali di Perak, tidak ada Dun yang menghalang wartawan masuk kecuali di Perak. tidak ada speaker yang lebih pengecut dari Ganesan. tidak ada MB secapoi Zamry. semua ada.

Inilah negeriku tercinta. ditadbir oleh MB haram 'J'.Nampak sangat ketakutan mereka.Zambry mendakwa sidang Dun ini aman.deyy podah...aman sebab ada polis.bayangkan 150 orang jaga satu speaker. lepas tu pandai belakon,bila Raja Nazrin masuk untuk sampaikan titah ucapan, semua pakat keluar.pengecut.belum cerita yang dekat luar.yang jaga pintu.woi!!!! ingat ni perang ke.banyak lagi perogal,perompak,pembunuh,peragut yang tak tangkap-tangkap lagi.buat apa menyemak dekat situ.

Inilah apabila terdesak. mereka lakukan apa sahaja demi mempertahankan kebatilan mereka itu.aku sedih,pilu,malu dengan negeriku.apabila 'ulamak' sudah dicucuk hidung,maka kebatilan ini hanya dilihat sahaja.aku sangat kecewa dengan apa yang berlaku.aku kesiankan rakyat perak yang terpaksa menananggung penderitaan ini.bukan juak-juak itu.sungai perak bisa kontang kerna tak sanggup digelar 'sungai perak', kerana malu ia pada sungai2 lain kerana digelar sungai negeri kartun.Aku terselamat sebab lahir di N9.walau menetap di Perak.namun tetap akanku pertahankan,Dun perlu dibubar segera sebelum perak digelar negeri polis pula.

Kembalikan hak kepada yang berhak. doaku agar negeriku kembali diredhai Allah setelah kekejaman ini.aku benci penindasan!!

Tiada ulasan: