Ahad, 14 Mac 2010

Monolog hamba Tuhan


Assalammualaikum w.r.m.t


Kepangkuan sahabat seperjuangan sekalian. moga hari ini merupakan hari terbaik buat kita semua. Selaku hamba Allah, taklifan yg terpundak di bahu perlu terus dipikul walau berat sebesar gunung.

' Pelajar agama besar tanggungjawabnya ' itulah kata2 yg bermain di benak fikiran. terbayang mcm2 tgggjwb yg menunggu dan ditunggu.

Kebrobrokan akhlak manusia penghuni negaraku Malaysia amat menggerunkan jiwa. bagai berada di zaman jahiliyyah moden, buang anak, arak, zina, ulama' dihina, rasuah maharaja..dll,semuanya ada. apa dah jadi? ketamadunan manusia semakin hancur.

Mungkinkah ini petanda besar kiamat? mungkin juga. di akhir zaman ini, Nabi s.a.w tlh mggambrkan kerosakan akhlak penghuni dunia di dlm hadith2 Baginda yg mulia.

Betapa fasadnya manusia shgga anak kecil yg tdk brdosa dipukul bagai anjing shgga mati. inilah yg trjadi di negaraku tercnta Malaysia.

Air mataku bagaikn ingn menitis mengenangkn nasib negaraku. Inilah akibat apabila amanah negara dijaga bukan ahlinya.

Selaku mahasiswa Islam, aku terpanggil utk mengubah lanskap ini. di samping memenuhkan ilmu di dada..aku jg perlu tahu dan faham tentang selok belok politik. bukan utk berpolitik, tetapi utk menyimpangkan aku dr terjerat fitnah dunia.

' ulama' su' ', itulah ygku takuti. Golongan ini yg menghancurkan Islam yg mulia. Islam yg tinggi dianggap layak duduk paling bawah. aku sgt benci puak2 ini berbanding org jahil agama. mereka guna kedudukan utk kotorkan agama.

Tak dpt aku bygkn betapa keji dan hinanya mrk. Fatwa bkn lg utk agama dan keadilan sejagat, tetapi utk menjaga tuan tunggangan mrk. mrk ditunggang bagai keldai.

Ya Allah, jauhkan aku dari lembah yg hina ini. berkati ilmuku ya Allah. Kuatkan aku menjunjungi titah perintahMu. jauhkan aku dari murkaMu ya Allah. Andai aku terpesong, peringatilah aku..

1 ulasan:

Hijau Itu Indah berkata...

setiap ketetapan Tuhan itu.. itulah yang terbaik buat hamba2Nya.. bencilah maksiat.. bukan pelakunya.. doakanlah untuk pelaku maksiat keampunan rahmat dan hidayat.. semoga semua sampai ke SYURGA Allah..