Sabtu, 13 Mac 2010

Yang hak itu hak, yang batil itu batil



Assalammualaikum w.r.b.t


'Kalau belajar agama tinggi-tinggi tapi sokong UMNO baik ambik fakulti sukan' - Dato' Sri Nizar Jamaluddin- itulah kata-kata yg menusuk jiwa kalbuku. luahan kata ini telah dilafazkan pada malm semalam di dataran hayyu asyir, kaherah yg menyaksikan ribuan mahasiswa/wi trn bg mendengar sendiri penjelasan dari org yg terlibat secara lang dalam rampasan kuasa yg brlaku di perak.

Penjelasan yg amat jelas disampaikan bg mmbuka minda mahasiswa/wi mesir samaada dari kuliah dirasat atau perubatan yg dtg berbondong-bondong semalam.

Suasana sejuk di dataran menjadi hangat tatkala satu persatu kezaliman umno-bn dirungkai oleh para delegasi rombongan.

Kedatangan delegasi PAS Perak ke bumi Mesir ini bknlah untuk merayu undi mahasiswa/wi Mesir, tetapi ingin menjelaskan dan menjawab segala pertuduhan dan fitnah yg dilontarkan umno-bn.

Hikmah terbesar di sebalik rampasan kuasa di Perak adalah umno makin dibenci segenap masyarakat. Rakyat mula membuka mata dan telinga yg selama ini ditutup oleh umno-bn melalui media2 dajjalnya.

Kesungguhan dan ketabahan 'Hero-hero' rakyat ini menentang kezaliman dan mengembalikan keadilan sdkt sbyk mncbr jiwa para hadirin termasuklah dr ini.

Dgn gabungan pakatan rakyat yg PAS sertai telah membuka jalan untuk non-muslim mengenali Islam dgn lbh dkt melalui akhlak-akhlak yg ditunjukkan oleh pimpinan PAS.

Senario ini tidak pernah ditunjukkan oleh UMNO-BN sepanjang 52 thn memerintah malahan mrklah juara menghina Islam brbndg non-muslim.

Inilah kekejian UMNO yg plg bsr. Inilah sbbnya mahasiswa/wi diseru membantu menumbgkan UMNO-BN pada PRU ke-13 nanti.

Moga-moga satu undi yang diberikan oleh kita menjadi penyebab tumbangnya rejim umno-bn dan sekaligus menguburkan UMNO-BN dari muka bumi ini.

Tambahan: Delegasi akn brgkt ke Jordan hr ini utk meneruskn misi mrk.

Tiada ulasan: