Jumaat, 2 Julai 2010

Coretan Jumaat

Salam Jumaat buat kaum Muslimin sekalian.Alhamdulillah,Allah masih meminjamkan kita nyawa dan kekuatan untuk terus hidup di dunia yang fana ini.Dunia yang menyajikan seribu satu nikmat ini seringkali menipu kita untuk mencintainya.amat malang kepada manusia yang hatinya telah ditanam cinta dunia.oleh itu sidang hadirin sekalian,marilah sama-sama kita meninggalkan cinta dunia dan lebih menyintai akhirat yang kekal abadi.

Macam khutbah la pulak,itu sebenarnya point khutbah aku yang aku dapat tadi.dah lama tak dapat solat jumaat kat Masjid Bulat,Alhamdulillah hari ni Allah kuatkan aku ke sana.

Semalam di Rumah Perak ada pentazkiran jemputan dari JAKIM.Us Ahmad Zaki Arsad dari negeri Selangor.Tengah berkursus di Dar al-Ifta' Misriyah.banyak benda yang beliau kongsikan terutamanya dari sudut dakwah dan akidah.kebetulan beliau pun Timb. Pengarah bahagian Dakwah JAKIM.Banyak benda yang aku dapat dari tazkirah beliau.Walau lama la jugak tazkirahnya,tapi berbaloi-baloi.

Esok sabtu,3 Julai.satu lagi demo akan diadakan oleh Gerakan Mansuhkan Judi di Kuala Lumpur.bakal menghimpunkan ratusan ribu manusia yang prihatin.tahniah GMJ.Walaupun dikhabarkan lesen judi tak jadi dikeluarkan kepada syarikat BERJAYA,tapi rakyat masih ragu-ragu tentang pengkhabaran ini.harap-harap berita itu benar dan bukan cakap lidah terbelit puak-puak itu.lagipun demo ni pun dah bertukar format kepada "Katakan taknak pada judi"yekot,aku ingat tak ingat jer.tapi gitulah.

ayuh anak muda Malaysia,apa tunggu lagi,jom turun meluahkan bantahan.kita bukan generasi judi dan mudah diperjudikan.jangan biarkan keturunan kita terus rosak kerana kerajaan yang tidak bertamadun ini.Suara rakyat suara keramat.Jom berdemo.

Aku dapat bersemangat macam ni jelah.mendoakan kalian selamat dan berjaya di sana.aku pejuang dunia maya yang jauh di seberang laut.

Tiada ulasan: