Sabtu, 24 Julai 2010

MAT Makin Hampir, Maka...

Mesyuarat Agung Tahunan @ MAT peringkat PMRAM cawangan Perak semakin hampir.ini bermakna kepimpinan pada sesi 09/10 bakal melabuhkan tirai dan menyerahkan kepada kepimpinan akan datang.

Satu lumrah bagi sebuah organisasi,kepimpinannyasilih berganti,yang kekal hanya hadaf yang ingin dibawa.

Aku pernah merasai detik menjadi seorang AJKT,namun tidak pernah merasai bahang MAT sebagai seorang AJKT yang pastinya akan disoal tugasnya.

Pada tahun lepas kata orang sangat 'panas' suhunya.sehinggakan kehadirannya mencecah break record.tidak pernah seramai itu kehadiran ke MAT.sesuatu yang positif di situ.MAT yang digunakan untuk mengpost-motem kepimpinan digunakan sebaik mungkin oleh ahli.berduyun-duyun datang,itu sudah bagus.

Yang tak sedapnya,ada juga yang datang untuk 'menghentam' kepimpinan dan persatuan.aku bukan ingin membuka pekung,tetapi ini realiti.anggaplah tulisan ini satu teguran.Memang tidak puas hati itu perkara biasa,tetapi menghentam dengan teruk kepimpinan itu aku tidak sokong.kita punya bahasa,kita punya ilmu,kita punya adab,mana pergi semua itu?tidak adil rasanya untuk memaki hamun kepimpinan hanya kerana khilaf yang kecil.kita pelajar agama,punya levelnya yang tersendiri di dalam masyarakat.jadi,fikir-fikirkanlah.aku tidak menghalang mana-mana individu yang ingin menegur kepimpinan,tetapi biarlah berbahasa.

Mereka juga manusia biasa seperti kita.ada tanggungjawab yang sama seperti kita,namun mereka mempunyai kelebihan daripada kita kerana diberi Allah ruang yang besar untuk membuat pahala.kita yang menjadi ahli ini,tolong-tolonglah mereka,bukan hanya tau bercakap itu dan ini tetapi tangan tidak pernah dihulur untuk membantu.

Mereka membawa persatuan yang bertunjangkan al-Quran dan as-Sunnah,berkongsilah pahala itu bersama mereka.jika tidak pandai membantu,jangan pandai 'membaling batu'.

Tiada ulasan: