Jumaat, 16 Julai 2010

Aku Benci BN!

TAKZIAH RAKYAT MALAYSIA! Itulah perkataan yang ikhlas untuk seluruh rakyat Malaysia termasuk aku.keprihatinan yang kuat daripada kerajaan Malaysia kendalian BN telah menghadiahkan kita '5 In 1' kenaikan barang iaitu petrol Ron95,diesel,gas,gula.syabas,tahniah,arigato,cogratulation,mabruk untuk rakyat.sebelum pukul 12 malam tadi waktu malaysia mesti kelam kabut seluruh rakyat ke stesen-stesen minyak dan ke kedai-kedai runcit mencari barang-barang yang bakal naik itu.inilah bahana jika kekayaan negara tidak dibahagikan sama-rata kepada semua rakyat.balanya akan kembali kepada rakyat juga.yang diatas pasti mengatakan ini bukan bebanan,tetapi bagaimana dengan yang di bawah?walau hanya 5 sen petrol dinaikkan,jika diisi dengan banyak,untuk kegunaan yang banyak,untuk masa yang panjang ia pasti membebankan.impaknya akan terasa nanti dengan kenaikan mendadak barangan keperluan lain.nampaknya kerajaan malaysia sudah ketipisan wang sehingga terpaksa memeras rakyat.kita negara pengeluar minyak,mana mungkin minyak boleh mahal.aku pelik!

selepas ini pasti keluar statement yang membodohkan rakyat daripada pak menteri.Kenapa tiba-tiba berlaku kenaikan?walaupun aku jauh perantauan,aku dapat rasakan bebanan yang akan ditanggung oleh seluruh rakyat.Ibu dan abah di kampung pasti akan terbeban.aku benci BN!

Sudah masanya untuk BN dihumban ke kuburnya.jangan biarkan mereka terus kekal di Putrajaya.anak muda perlu bangkit menentang,kerana kekuatan negara kini ditangan kita,pangkahan kita menentukan masa depan negara.

Sudah-sudahlah dibodohkan oleh puak-puak selenga itu.biar apa ancaman,biar apa kecaman,biar apa ugutan jangan takut.selagi kuasa di tangan rakyat,mereka takkan hidup lama.Jika mahkamah dunia mereka dapat lari,mahkamah Allah jangan bermimpi untuk begitu.Allah hakim yang adil.mereka pasti dihukum.Aku benci UMNO-BN!

Tiada ulasan: