Rabu, 28 September 2011

Undang-undang Allah vs Undang-undang Manusia


HUDUD kembali menjadi perbualan hangat. Setelah sekian lama isu ini terdiam begitu sahaja, ia kembali menggegarkan negara.

HUDUD adalah hukum Allah.Ia bukan hukuman, malah satu nizom yang memelihara manusia dari melakukan perkara-perkara yang melanggar fitrah manusiawi.Menjaga maqasid syariah yang lima iaitu agama, keturunan, akal, harta dan maruah.

Polimik HUDUD lebih membimbangkan apabila ia dimain-mainkan oleh sebuah akhbar melayu Islam.namun hinaan ini dipandang sepi oleh pihak berwajib dan menganggap ini hanya gurauan,bukannya hinaan.

Di mana Islam diletakkan di Malaysia? dulu pernah meletupnya Islam Hadhari bawaan PM terdahulu Paklah.Islam ingin dihadharikan mengikut acuan mereka,bukannnya Islam yang mengacu mereka.memang sesat.

PM Malaysia ke-6 Najib Tun Razak sudah membuat pengakuan bahawa Malaysia tidak akan melaksanakan HUDUD selagi bn memerintah negara kerana melihat kepada realiti Malaysia yang tidak mengizinkan.apa pandangan anda dengan kata-kata PM Malaysia yang beragama Islam ini?adakah ia berkata mengikut lunas-lunas agama yang dianutinya?no komen.

umno seperti yang kita sama-sama maklum adalah sebuah parti politik melayu yang secara jelas menolak HUDUD dan Islam. dan seteru terkuatnya PAS sangat berbeza pandangan dengan mereka kerana PAS adalah parti yang mendokong HUDUD sejak penubuhannya lagi.

Kelantan adalah negeri pertama di Malaysia yang membentangkan proposal untuk melaksanakan HUDUD. Namun niat kepimpinan negeri di bawah pemerintahan TG Nik Aziz terbantut akibat tekanan darpada PM ketika itu Dr. Mahadhir Muhammad.Namun mereka tidak pernah melupakan hasrat yang suci ini walau apa tekanannya pun.

Malaysia yang sedang dilanda kebrorokan akhlak dan jenayah yang membimbangkan perlu dicari jalan penyelesaiannya dengan segera.Tiada yang lebih baik dari hukuman Tuhan.HUDUD lah jawapannya.

Wajib bagi kita menyokong pihak yang ingin melaksanakan suruhan Allah.Dan wajib juga bagi kita menjatuhkan pihak yang menyuburkan kefasadan di atas muka bumi Allah.gunakan kuasa undi kita.sila mendaftar segera sebagai pengundi.

Tiada ulasan: