Isnin, 19 September 2011

Media Mainstream VS Media Altenatif


Sehari dua ni muka PM 1Malaysia sering memenuhi ruang rancangan di tv, tambah-tambah pulak di dalam berita tv di seluruh stesen tv termasuk tv al-Hijrah.

Tiada masalah untuk menayangkan muka PM, namun janganlah disetiap masa muka sama jer yang keluar tv.seperti yang dijangka semua pihak, pilihanraya mungkin kurang 5 bulan dari sekarang dan masa yang berbaki inilah digunakan oleh pihak BN untuk membina imej sebaik-baiknya seolah tiada kesalahan yang mereka lakukan di samping menyerang kem Pakatan Rakyat seolah PR seburuk-buruk kejadian di bumi dan tak layak dihormati.kejam!!

15 minit yang pertama dari berita tv wajib menayangkan serangan BN ke atas PR dan pemimpinnya.aku tercari-cari jugak berita yang tidak membuat demikian, namun carian aku gagal dan ternyata media mainstream bukanlah media bersifat saksama tetapi bersifat pengampu dan penakut dengan manusia.

Itu cerita mengenai tv, belum lagi kita cerita tentang surat khabar yang ada.patutlah jualan utusan Malaysia merudum dengan teruk sekali,berita yang ditulis pun tahap sampah dan fitnah,tiada yang pelik jika akhbar2 ini diboikot oleh golongan muda dan pencinta negara.

Walaupun dilihat pakatan Rakyat kalah di gelanggang media mainstream, namun di internet mereka memiliki ramai penyokong dan media-media yang dikendalikan oleh penyokong dan pendokong mereka pun mantap dan banyak.

Jika dikira mood anak muda zaman ini yang lebih meminati internet dari menonton tv,maka PR mempunyai peluang untuk menarik hati anak muda untuk mengundi mereka pada PRU akan datang.

Anak muda adalah penentu masa depan negara.di tangan merekalah terletaknya pilihan terbaik untuk negara.ini disebabkan jumlah yang ramai dikalangan pengundi dari kalangan anak muda.namun,ini tidak bermakna jika kesedaran dari anak muda untuk mendaftar sebagai pengundi masih ditahap kritikal.

mari anak muda, kita ubah negara kita ke arah lebih baik melalui pimpinan yang terbaik dan bertakwa.kebatilan tidak boleh dibiarkan berleluasa di saat kita boleh mengubahnya dengan tangan kita.

Tiada ulasan: