Jumaat, 23 September 2011

Coretan Buat Kepimpinan KPIPM Dulu dan Kini


Post kali ni rQ ingin dedikasikan khas untuk kepimpinan KPIPM yang telah turun dan telah naik pada MAT ke-45 baru-baru ni.rQ tidak berkesempatan untuk bersama-sama sahabat-sahabat di bumi Mesir sana menjalankan tanggungjawab sebagai ahli KPIPM menghadiri MAT kerana rQ kini berada di tanah air. apapun rQ tetap mengikuti perkembangannya melalui blog dan fb KPIPM yang pantas diupdate.thanks bagi siapa yang mengupdatenya.

Alhamdulillah, sesi 2010/2011 pimpinan Ustaz Khairul Asyraf telah melabuhkan tirai secara rasmi pada 21/9/2011.tahniah diucapkan kepada Ustaz Ashraf dan AJKT yang telah membawa bahtera KPIPM pada sesi lepas.semoga segala usaha dan gerak kerja kalian dikira oleh ALLAH sebagai batu pemberat mizan di akhirat kelak.

rQ di dalam sesi lepas memegang 2,3 tugasan di dalam beberapa biro KPIPM.dapatlah menolong apa yang patut dan diperlukan.rQ bukanlah yang terbaik untuk memegang jawatan2 itu,tetapi bila dah ditaklifkan,rQ perlu lakukan yang terbaik mengikut corak yang ingin dibawa oleh bos2 rQ tu.apa-apapun rQ nak minta maaf sekiranya rQ tak dapat jalankan tugas dengan sebaiknya.dah tua2 ni stamina kurang sikit,namun itu bukan alasan untuk bermalas-malasan.apa yang boleh ditolong,kita tolong.untuk bos2 rQ Ustaz Omar, Ustaz Fariz, Ustaz Hidayat dan lain2 minta maaf banyak2 atas silap salah dan terima kasih kerana mengajar rQ erti segalanya.

Habis untuk sesi 2010/2011, kita berpindah ke sesi 2011/2012 pulak.1stly, tahniah dan takziah untuk kalian yang menerima pentaklifan ini.kalian sangat beruntung kerana diberi kesempatan oleh Allah untuk berbakti secara rasmi untuk Islam dan KPIPM.jangan anggap ini sebagai bebanan yang mengganggu hidup kalian di bumi Mesir sana.Bebanan tugas akan menjadikan kalian lebih bertanggungjawab dan menghargai masa.rQ bukanlah orang yang terbaik,namun tidak salah untuk insan yang tidak baik ini memberikan peringatan kepada kalian agar kalian tidak lemah semangat tambah-tambah adik2 yang baru dilantik.

Kalian perlu mengubah cara berfikir mulai dari sekarang. kalian tidak boleh berfikir cara dulu sebagi ahli biasa.jika dulu kalian mencari masalah, namun kini kalian perlu menyelesaikan masalah orang lain.apapun posisi kalian nanti,kalian perlu menyelesaikan masalah orang lain dan yang lebih rumit kalian perlu menyelesaikan masalah jiwa kalian sendiri.

Jangan perdulikan cakap-cakap orang lain yang mengusik kalian,anggaplah mereka teman tapi mesra yang perlu kalian dekati dan perhalusi.jangan sesekali menganggap mereka musuh yang perlu diperangi,itu salah dan kalian akan dipersalahkan.

Setiap kepimpinan pasti ada cabarannya, dan setiap sesi cabarannya berbeza.Jika sesi lepas cabarannya orang ke-3 yang mengacau.sesi ini mungkin sama namun caranya pasti berbeza.Ustaz Omar diyakini dapat membawa cabaran ini mengikut kec erdikannya.bantulah beliau secara berpasukan,jika ada masalah,jangan disimpan lama2.luahkanlah pada yang sudi,jika jiwa sudah kacau,jumpalah bait muslim,mereka ada jalan penyelesaiannya.

Ini tidak lain hanya coretan seorang abang lama yang terlebih had perkhidmatan.insan ini kerdil dan serba kekurangan,tiada apa yang boleh dibanggakan dan diberi pengajaran.ucapan terakhir, "jangan jadi macam aku!!" ada umur kita jumpa di kota 1000 menara.

Tiada ulasan: