Rabu, 21 September 2011

Kes Jenayah Berleluasa, Islam adalah Penyelesaiannya.


Menonton siaran berita tv tiada apa yang dilaporkan kecuali politik membodohkan manusia dan koleksi kebejatan akhlak rakyat Malaysia.

Akhir-akhir ini kes jenayah di Malaysia semakin menggerunkan.Kes-kes jenayah tahap tinggi semakin berleluasa dan membimbangkan.bunuh, rompak bersenjata, samun, rogol, bunuh, bakar dan lain-lain berlaku hampir setiap hari.

Itu yang besar-besar.yang kecil-kecil seperti kecurian dan ragut usah dikira.sampaikan hendak meninggalkan kenderaan tanpa berkunci 5 minit pun naik takut.adakah ini negara yang kita inginkan?

Kes jenayah yang berlaku adalah satu teguran Allah bagi pemimpin Malaysia yang jauh dariNya.juga buat rakyat Malaysia yang semakin mudah menghina dan mempersendakan agama Islam dan Rasulullah.

Tiada makna sebuah kemerdekaan jika keadaan rakyat dalam ketakutan dan tidak tenteram seperti di zaman keganasan penjajah.

Islam adalah penyelesaian segala masalah.bila Islam bukan lagi pimpinan,maka tunggulah teguran Allah kepada hambaNya yang lalai.

Allah dalam sabdanya banyak menceritakan cara urus takbir negara mengikut acuanNya.malangnya,manusia tidak mengambilnya sebagai pedoman dan panduan malah mengambil cara lain sebagai pemandu kepada kehidupan,maka terhasillah kesesatan yang menyimpang dari Islam dan jauh dari syurga Allah.

Tiba masanya rakyat Malaysia bangkit dan sedar akan perkara ini.kepimpinan negara perlu ditukar dari sekular kepada Islam sejati.sampai bila kita terus diburu jenayah yang berleluasa dan dijerut oleh penguasa yang zalim.-rQ

Tiada ulasan: