Isnin, 3 Januari 2011

Ucapan Anak Sulong 2011

Tahun 2011 baru saja memulakan langkahannya.maka pergilah 2010 dengan pelbagai kisah suka dan duka umat manusia di dalamnya.bagi aku,2010 adalah tahun yang seimbang dan penuh kisah.namun,ia telah berlalu dan meninggalkan kita.di depan mata kini 2011 yang bakal dicorak.semoga corak yang dilakar bakal mencipta sejarah.

Tahun ini penuh keajaiban,mana taknya,hari permulaannya pun sudah pelik 1.1.11..angka yang penuh misteri lagi sendiri.sebab itulah aku memilih tema tahun ini 'mencipta keajaiban'.ya,mencipta keajaiban.keajaiban yang bakal mencipta sejarah peribadi.siapa sangka,segalanya bukan mustahil.

Tahun ini bermula agak menyedihkan bagi ahli2 PMRAM.Ini kerana BKAN Melaka yang asalnya di bawah naungan PMRAM telah dinafikan haknya dan ingin digantikan dengan IMAM.Aku malas cakap banyak,sebab takyah cakap pun tau ini mesti kerja orang PAS yang jadi kepimpinan negeri Melaka di Malaysia.tak patut betul la.tak 1Malaysia langsung.Takut betul dengan mahasiswa mesir KM PAS ni.Tapi jangan takut,kita simpan undi masing2 untuk PRU 13 nanti.tu jer cara nak ajar.cakap banyak pun tak guna.anak muda pemegang undi terbanyak dalam negara.apa nak takut.ini bukan politik yer,ini kempen.hahahaha!takut betul orang nak berpolitik.depa tu berpolitik depan mahasiswa boleh pulak.mengong!!

Imtihan dah hampir,seminggu lebih jer lagi.gerun pun ada,maklum la dah lama tinggal buku.sekali muqarrar tu dia punya banyak.apa lagi,pulun la kasi alim..apa2 pun aku minta doa kawan2 yang dikenali atau tidak.moga Allah membalas doa2 ikhlas korang tu.kawan2 yang senasib dengan aku tu,aku ucapkan selamat membaca buku buat semua.lakukan yang terbaik disamping doa yang terbaik.sama2 kita lakarkan keajaiban pada tahun ini.terus menuju puncak.jangan toleh2 lagi.soleh2 takpe.Jaga kesihatan yang Allah bagi tau.love u all.tata tutu titi!maas salamah!

Tiada ulasan: