Jumaat, 21 Januari 2011

Destinasi Abadi!

KEMATIAN.sesuatu yang pasti berlaku kepada seluruh yang bernama makhluk.Segalanya telah ditetapkan oleh Maha Pencipta Rabbul Jalil.bila sampai waktunya,tidak dicepat sesaat,tidak dilambat walau sesaat.

Manusia berbilang ragam menyambut kematian.cara kematiannya juga bermacam cara.Allah maha kuasa atas segala sesuatu.terbuka hati untuk menulis post kematian ini adalah signifikan daripada kematian Allahyarhamah Nurul Aiman di Iskandariah pada isnin yang lalu.Kematian yang tidak pernah disangka-sangka.Dia pergi tanpa diduga.Allah lebih menyanyanginya.sekalung al-fatihah untuknya.

Di sebalik peristiwa ini adalah iktibar dan pengajaran yang boleh diambil kepada kita yang masih hidup.betapa ajal itu ada di mana2.isunya bukan waktu dan ketikanya,tetapi persediaan kita bagi menghadapinya.Sesuatu yang pasti itu seoalah2 tidak diimani sesetngah manusia.mereka masih lalai dengan duniawi yang menipu dan kosong.dunia diletakkan di hati dan akhirat diletakkan di kaki.mereka itu termasuk aku.masih samar mencari akhirat yang pasti.masih leka dibuai dunia yang mengasyikkan.hati seolah mati dan gelap.nauzzubillah!!

Perjalanan hidup ini adalah jambatan menuju akhirat.betapa jalan ini berliku untuk dilalui.persimpangannya hanya ada dua.samada menuju syurga atau ke neraka.moga Allah tunjuki kita jalan yang benar.

Pintu taubat masih Allah buka untuk kita semua.selagi nyawa bukan di halkum,selagi matahari masih timbul di timur.bertaubatlah di hadapan Allah.walau sebesar manapun dosa yang kita lakukan,rahmat dan keampunan Allah lebih besar dari itu.Tanda kasih sayang Allah kepada kita.

Setiap titisan air mata untukNya akan memadamkan api neraka.menangislah! merintihlah!Allah pasti mendengar rintihan itu.selagi belum terlambat,titiskanlah air matamu meratapi silap dosamu.Semoga di akhir perjalanan nanti,kita menuju jannahNya!

Tiada ulasan: