Isnin, 20 Disember 2010

Seronoknya Beratur!

Terasa ingin menulis catatan harian.jarang sekali blog serba hitam ni mencatatkan kisah hidup si penulisnya.asyik2 politik jer bak kata sesetengah orang.yeker?ntah la,ye kot.dah aku minat politik nak buat macammana dok.tapi akan diusahakan untuk mengimbanginya.apa cer?mesir dilanda musim baca buku sekarang ni.maklum la tak berapa hari je lagi nak peksa.pakat sibuk la kawan2 aku ni termasuk aku.suasana membaca tu ada kat mana2 termasuk tengah beratur.maklum la,kat mesir ni,setakat beratur sejam tu kira biasa la.tak hairan pun kalau orang nak ngadu kaki lenguh sebab berdiri.sistem kaunternya memang 'A'.menguji kesabaran dan kelaparan.

Semalam kali pertama aku kalah untuk beratur lama.dah lama sangat,memanglah kalah.hampir 3 jam beb.mana tahan.nak bayar duit tasdik je pun.tapi azabnya tiada bahasa untuk digambarkan.yang dah rasa,syabas!yg belum,giliran anda akan tiba.sambil2 aku beratur tu dan la baca tafsir ayat ahkam hampir 10 helai.kalau lama lagi,mahu habis 1 kitab,hahaha!

aku sampai dalam pukul 9.30 dan terus ke syuun tahun 3,lepas jer dapat isol bayaran,terus ke kaunter bayaran kat belakang kuliah.sekali panjang daa!beratur jugak la,mula2 laju jer gerak,sekali detik menyakitkan hati tu pun datang,tiba2 pergerakan terhenti dan terus kaku tak bergerak.sampailah aku dapat maklumat yang resit habis.adoi!padan la tak gerak.aku kuatkan jiwa untuk tunggu,last2 aku tewas dgn kelenguhan kaki dan kelaparan.akhirnya aku beredar pada lebih kurang pukuka 12.30 untuk solat zuhur dan ke kelas mirath.usaha tadi hanya letih tanpa hasil.-tamat-

Ini bukan rungutan,tapi hanya 1 luahan perasaan.tak salahkan.perkongsian adalah 1 hiburan.semoga esok adalah hari yg lebih baik.Mesir memang bumi tarbiah.setiap peristiwa adalah tarbiah bg yg merasainya.aku dah rasa,korang bila lagi?jgan sesekali merungut,nanti tumbuh sesungut!

Tiada ulasan: