Isnin, 30 April 2012

BERSIH 3.0

Subhanallah..ramainya manusia
BERSIH 3.0 baru saja berlalu dengan kejayaan yang membanggakan. Ramai anak muda turun menyatakan sokongan kepada Pilhanraya yang bersih dan adil. Syabas anak muda.

Sejarah tercipta apabila hampir 500 ribu turun di jalan-jalan Kuala Lumpur tidak kira dari agama, bangsa apapun dan juga melibatkan semua peringkat umur.

Tidak ketinggalan anak-anak Malaysia yang berada di luar Malaysia seperti negara-negara timur tengah dan eropah, turut turun menyatakan sokongan.

Di Mesir juga tidak ketinggalan walau diugut oleh pihak kedutaan. Tetapi aku tidak menyertainya. Tiba-tiba gambar keluar, Menakjubkan. Syabas buat yang menyertai.

Aku hanya mampu berbaju kuning di hari tersebut sebagai sokongan kepada perjuangan anak muda di Malaysia. semoga usaha aku yang sedikit ini dapat melepaskan diri aku dari tergolong dalam golongan yang bersama-sama orang yang zalim menindas rakyat.

Gambar dan video menjadi saksi betapa kejamnya polis mengendalikan demonstran yang tidak bersenjata. aku jadi geram dan marah dengan polis walaupun yang melakukannya hanya segelintir.siapakah yang patut bertanggungjawab?

Syabas sekali lagi. 4.0 menanti jika 8 tuntutan tidak dilaksanakan segera.

Tiada ulasan: