Selasa, 24 April 2012

Semangat Anak Muda

lawan tetap lawan
Saat ini, anak muda betul-betul dicabar rasa marah. sudahlah hak mereka banyak dinafikan, datang pula hentaman yang kuat dari orang yang diberikan kuasa.

Lupakah orang yang berkuasa dengan kuasa anak muda yang bergelar mahasiswa ini. Sejarah adalah rakaman terbaik jika hendak memutarkan kembali kegemilangan kebangkitan mahasiswa di seluruh dunia.

Tendangan, tumbukan dan kurungan bukanlah senjata yang boleh mematikan semangat anak muda sebaliknya boleh menjadi senjata makan tuan kepada si penguasa yang kejam. Walau mereka dibunuh dengan senjata, dikurung bertahun-tahun, namun semangat mereka tidak mati.

Penafian zakat, PTPTN yang membebankan, hak bersuara yang dinafikan, ini adalah pembunuh yang akan membidik dengan tepat kepala si penguasa yang cuba mempermainkan anak muda.

Pilihanraya adalah jalan terbaik untuk anak muda melakukan perubahan. Pastinya kumpulan yang membawa gagasan anak muda akan dipilih sebagai kerajaan dan kempulan yang banyak menyusahkan akan ditolak serta merta.

Anak muda kini seperti kembali ke zaman kegemilangannya. Tidak mudah dibodohkan dan dipergula-gulakan dengan kesenangan yang menipu. Hak adalah hak, tiada siapa yang boleh menafikannya.

Jangan main dengan semangat anak muda. Sekali mereka mara, berundur pantang sekali.

Tiada ulasan: