Selasa, 10 April 2012

Entah Bila Lagi.


Melihat ramainya penulis lahir di bumi aliran Nil ni aku jadi cemburu. Cemburu kerana aku juga bercita-cita menjadi seorang penulis seperti mereka. Namun, aku hanya di takuk lama. Menulis sekadar suka-suka dan kadang-kadang.

Tahun ni saja, tiga kursus penulisan aku sertai. Namun, bila balik aku tetap seperti dulu.. Cita-cita aku ada, namun usaha aku kosong.

Rasanya, tibalah masa aku menukar rentak penulisanku. Dari menulis suka-suka, kepada suka menulis. Mampukah aku?

Mampu atau tidak bergantung kepada sedaya upaya usahaku. Tekad akan cuba aku pancang demi gemerlapan sebuah impian. mungkinkah 2012 menjadi titik pemulaan? akan aku pastikan itu.

Terima kasih Allah atas kesedaran ini. Akan aku buktikan kepada diriku sendiri. Hari ini lebih baik dari semalam.

Take Noted!!

Tiada ulasan: