Selasa, 23 Jun 2009

PR says 'NO UNITY GOVERMENT WITH UMNO-BN FOREVER'


Salam perjuangan buat pejuang-pejuang sekalian. Semoga hari ini menjadi hari yang lebih baik dari harimu semalam.

Setelah hampir dua bulan polemik sensasi sebuah gagasan yang muncul dari idea TGHA mengenai 'Unity Goverment' atau Kerajaan Perpaduan akhirnya selesai juga dengan keputusan 'No Unity Goverment forever and ever' yang melihatkan kesepakatan yang padu dan jitu hasil mesyuarat Majlis Presiden PR semalam diparlimen yang memutuskan keputusan tersebut.

Sebabnya, tanyalah UMNO. Mereka memain2kan isu ini menggunakan lidah2 buaya mereka sehinggakan menimbulkan satu fitnah yang besar kepada PAS dan Tuan Presiden. Mereka ingin memperlihatkan keikhlasan yang dibuat2 agar semua rakyat menyangkakan UMNO BN begitu serius dalam soal perpaduan. Sudah2lah wahai UBN, bukaklah topeng itu. Semua rakyat dah tahu perangai hang. Bukan baru rakyat ditipu, dah 52 tahun. Pak Najib yang pada mulanya begitu beriya2 mengajak Pas berbincang mengenai UG akhirnya mengeluarkan juga keahkuhannya dengan mengatakan 'UBN tidak perlu kerajaan perpaduan pun boleh memerintah'. Lihatlah dunia betapa angkuhnya pemimpin Malaysia ini. Sendiri mau fikirlah.

Segalanya sudah jernih sekarang. TGNA pun dah menarik balik gesaan kepada timb. Pres untuk letak jawatan. Semuanya dah makin berpadu dan jitu. Inilah pengajaran dari ujian sebuah kemenangan. Ramai sahaja yang dengki dan iri hati. Nampaknya UMNO kena satu lagi pukulan ' knock-off ' dari PR. Baru depa tau kekuatan PR. Lagi di acah lagi kuat. Lagi dicuit lagi semangat. Silap2 Umno ke kubur lebih awal dari masanya. Walaupun kelengkapan kapan, lahat dan nisan sudah pun bersedia untuk diguna.

Kepada blogger2 yang dok riuh baru2 ni berbalah pasal UG ni, sudah2lah. Mari kita sama2 kuatkan PR kalau hangpa masih teguh dan percaya kepada PR. Ini rumah yang selamat Insya'ALLAH. Pas masih menjunjung Al-Quran dan As-sunnah sebagai dustur yang tertinggi dan matlamat perjuangan. Kalau tak faham jangan cakap tapi bertanya takut2 fitnah itu kita yang jadi penyebarnya. Kan ke berdosa tu. Syabar dan tahniah kepada Pas dan PR kerana telah membuat keputusan yang tepat.

Tiada ulasan: