Selasa, 2 Jun 2009

Barack Obama datang Mesir

Salam Perjuangan semua, semoga berada dalam rahmat Allah hendaknya..perjuangan yang tidak kenal erti tawaqquf ini mesti diteruskan walau badai apa pun yang menimpa kerana selagi syurga tidak dalam genggaman kita perjuangan ini dikira belum selesai wahai sahabat2.

Post Redqalbi pada hari ini bebas dari keserabutan dan kerimasan politik Malaysia yang makin tak menentu. Perkara yang nak diberitakan oleh RQ hari ini ialah tentang berita kedatangan Presiden Barack Obama iaitu Presiden Amerika Syarikat ke Mesir untuk menyampaikan pidato kepada seluruh dunia arab dan umat Islam pada 4 jun ini di Universiti Kaherah @ Cairo Universiti pada pukul 12.50pm menurut sumber yang kadang2 boleh dipercayai.

Pidato yang dirancang oleh BO ini sebenarnya salah satu manifesto BO dalam kempen pemilihan presiden Amerika baru2 ini yang mana dia berjanji akan berpidato di hadapan umat Islam di sebuah kota Islam untuk merapatkan hubungan Islam-Amerika yang mana disepanjang pemerintahan Bush hubungan ini tidak dititik beratkan dan selalu dicabuli oleh mangkuk ayun itu dan Mesir telah dipilih oleh BO. Sebab ape? Ntah la. Lu pk la sendiri.

Menurut sumber yang kadang2 boleh dipercayai jugak kedatangan BO ke Mesir telah direstui oleh dua Ulama' besar Mesir iaitu Syeikh Al-azhar dan Mufti Negara Mesir kerana melihat usaha dan niat BO itu sendiri adalah baik untuk umat sejagat. Syeikh al-Azhar jugak menawarkan mimbar masjid Al-Azhar sebagai tempat untuk BO menyampaikan pidato sulungnya di Negara umat Islam itu.

Sama-samalah kita nantikah apakah isi ucapan BO itu nanti. Adakah dia akan menunaikan janjinya untuk memulihkan hubungan Amerika-Islam.


Redqalbi: pelajar Mesir jangan dok sibuk p Cairo Universiti hari tu. Tido je kat rumah elok2. Jangan gatai2 kuar rumah. FBI banyak sekarang kat Kaherah.

Tiada ulasan: