Rabu, 9 Mei 2012

Tuan Guru Nik Aziz Dihina

Inilah Akhbar Dajjal itu
Sekali lagi ulama' dihina dengan sedahsyatnya. kali ini giliran ulama' yang paling disegani ketika ini Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan merangkap Mursyidul Am PAS menjadi mangsa.

umno kali ini menggunakan Rahim Nor (Bekas Ketua Polis Negara) untuk menyerang Tuan Guru melalui akhbar NST. Dia telah melabel Tuan Guru yang kita sayangi dengan gelaran 'Bapa Kafir'. Ya Allah, saya tidak mampu berkata apa sebaik sahaja mengetahui berita ini. Betapa dahsyatnya penghinaan ini kepada seorang ulama' yang dicintai Allah.

Saya risau,gejala ini akan terus merebak membarah di dalam masyarakat melayu Islam. Dikala Islam semakin diterima oleh non-muslim melalui pentadbiran Tuan Guru yang bersih dan bersifat kebajikan, ada juga manusia durjana yang ringan mulut menghina ulama' ini yang pastinya akan mengundang murka Allah.

Dikala non-muslim dari DAP yang digelar umno 'kafir harbi' ini mula pergi ke majlis-majlis ilmu anjuran PAS, ada juga manusia durjana yang bagai hilang akal dan pedoman menghina orang lain dengan penghinaan yang tidak boleh dimaafkan. Apa yang saya kagumi adalah, respon Tuan Guru mengenai penghinaan ini, beliau tidak langsung melenting dan marah dengan situasi ini. ini komen pertama beliau di fb.

"Saya ditunjukkan keratan akhbar muka enam NST hari ini. Saya tidak mahu memberika apa-apa komen"

Inilah akhlak yang diajarkan oleh Nabi SAW kepada kita. betapa mulia sifat ini, namun tidak semua manusia mampu menahan kemarahannya bila dihina sedemikian rupa. termasuklah saya. saya kagum.

Menenai hukum menuduh seorang muslim sabagai kafir, saya tidak mahu bahaskan, mungkin semua orang tahu hukumnya. semoga Rahim Nor dibukakan hati oleh Allah untuk bertaubat dan yang paling penting memohon kamaafan daripada Tuan Guru atas kesalahan yang dia lakukan.

Saya selaku pendokong PAS tidak menerima tuduhan ini dan tidak sesekali memaafkan si pelaku yang jahil ini. Hancur umno!!






























Tiada ulasan: