Isnin, 2 Ogos 2010

Story Dua Hari

Dua hari tidak mengupdet blog.nak kata banyak keja,tak ada la banyak sangat.ntah la,apa sebab pun aku tak tahu.tak boleh jugak nak istiqamah dalam menulis.semoga Allah pulihkan semangatku kembali.inipun menulis dalam keadaan idea yang tak muncul-muncul.sikit lagi muncul la kot.

sepanjang dua hari ni banyak jugak aktiviti yang dilakukan terutamanya pada semalam.Program KEKAL PMRAM telah dirasmikan dengan jayanya oleh Kuasa Usaha Sementara Kedutaan Malaysia iaitu Encik Shaiful.Aku terlibat dengan persembahan Tarian Dabus bersama lapan orang yang lain mewakili KPIPM.Memang mantop dan meletup.orang kata la,bukan aku,huhu!Alhamdulillah segalanya telah dilakukan dengan sesempurna yang mungkin.just orang lain untuk judge persembahan kami.selain kami,ada juga persembahan lain seperti taek won do,pentomen dan nasyid al-Wadi.semuanya gempaq habis.

ltu di sebelah malam,disebelah paginya pula acara sukaneka telah bermula.macam-macam acara ada.pasukan perak telah menyapu bersih penyertaan di sebelah pagi dengan zero kemenangan.kahkahkah! dan banyak memberikan peluang kepada pasukan lain untuk menang pada sebelah petang.sebab semua ahli kontinjen telah penat dan balik ke rumah tak datang-datang dah.kahkahkah!kome ni memalukan aku sungguh.kami telah bertekad sebelum acara bermula lagi bahawa kami bertanding bukan untuk menang,tetapi untuk mencari kebahagian.kahkahkah!

Hari ni acara dalam dewan telah bermula.seperti biasa,tiada penyertaan dari perak.disebabkan semuanya sibuk dan menyibuk.kahkahkah!banyaknya aku gelak.tapi memang lawakkan.aku menulis ni pun dalam keadaan bergolek2 kegelian hati.Ahli Perak memang sempoi-mempoi.tahun depan buat lagi yer.

Ok la,kita bertemu dilain siaran dengan lawak antarabangsa yang lain.Ingat,hidup ini sebuah perjuangan.berjuanglah menuju pintu syurga,bukan ke lembah neraka.nauzubillah

Tiada ulasan: