Sabtu, 14 Ogos 2010

Hadiah Ramadhan

Semalam,aku ke kuliah seorang diri untuk melihat sesuatu yang bakal melukiskan masa depanku.dengan panas terik mentari yang membakar,membuat aku makin resah gelisah.Aku keluar selepas zuhur dan menunggu bas hampir sejam tidak juga tiba-tiba.aku makin resah ketika itu.akhirnya,satu tremco datang dan dengan berlari anak aku menaikinya.

Di dalam tremco,aku menggandakan doa.moga-moga apa yang tertampal nanti merupakan apa yang hatiku kehendaki.debaran makin kencang berlari.selepas setengah jam,aku sampai ke destinasi yang dituju itu.Alhamdulillah.

Tekakku yang kering akibat cuaca yang terlalu panas tidakku endahkan.yang penting aku perlu segera sampai ke kuliah untuk melihat sendiri natijahku.debaran makin bertambah kencang apabila kakiku melewati pintu kuliah.doa makin mencurah-curah dikumat-kamitkan.aku sudah bersedia untuk menerima apa-apa keputusan,bahkan aku telah memasang kesediaan ini dari mula masuk ke dewan peperiksaan lagi.aku tahu,ini adalah peluangku yang terakhir.tetapi aku tidak sekali-kali pernah berputus asa.

Mulanya aku ke tepi kuliah,tetapi apabila ditanya kepada seorang kawan arab,aku diberitahu natijah tahun dua syariah islamiah ditampal di tingkat dua kuliah.Aku segera berlari ke sana,aku termanggu seketika apabila pintu kuliah dilihat tertutup rapat.aku termenung di satu sudut.tiba-tiba datang seorang kawan dari kedah lantas dia memberi idea untuk memasuki kuliah menggunakan pintu pejabat di sebelah depan.kami segera berlari ke sana,ternyata terbuka.dengan itu langkah dilajukan,aku terus memanjat tangga kuliah mencari sudut yang menampal natijahku itu.

dan...aku menemuinya,tiba-tiba langkahku jadi perlahan.tiba-tiba rasa ketakutan menjelma.aku mencari nama itu,mohd faizal bin jaafar 15597 dan natijahnya..LULUS DENGAN MEMBAWA DUA MADAH..Alhamdulillah atas kejayaan ini.

Tiada ulasan: