Sabtu, 7 Ogos 2010

KPIPM, Sebuah Cinta dan Harapan

Mula-mula aku sampai di mesir 5 tahun yang lalu aku disambut oleh abang-abang yang tak dikenali langsung kecuali beberapa senior di sekolah dulu.Aku kagum dengan mereka,sangat ceria menyantuni kami bagai sebuah keluarga.aku mula tertanya-tanya pada diri,adakah ini yang dimaksudkan dengan keluarga itu?aku terus menyimpan soalan itu sehingga ke hari ini.

Waktu terus berlalu dan terus berlalu dengan pantasnya.tak sedar,aku sudah 5 tahun di bumi aku menanam cita-cita ini.aku telah melalui pelbagai pengalaman yang akanku simpan rapi di dalam memori.Sudah ramai aku berteman,tetapi tidak ramai yang masih gagah bersama yang dikatakan keluarga ini.Aku dulu bukanlah seperti hari ini.aku juga pernah melalui zaman pening-pening yang tidak difahami oleh sesiapapun.Aku kini tidak pening-pening lagi,telah jelas lagi bersuluh fikrahku.Selagi di dalam fikiran menyimpan 'apa yang keluarga ini boleh buat untuk aku',selamanya kita tidak akan membahagiakan keluarga ini.kita tidak pernah untuk mengenang jasa keluarga ini sedari awal kita berpijak di bumi pepasiran ini.tanamkan dalam minda 'apa yang boleh aku buat untuk membahagiakan keluarga ini?'lantas,kita pasti bekerja untuknya.keluarga ini telah melahirkan aku cinta yang tidak dikurniakan kepada semua.cinta yang mengikat hati ini untuk terus bersama keluarga besar ini.jawapannya aku telah jumpa,inilah keluarga yang dimaksudkan.

HARAPAN.aku punya harapan untuk keluarga ini.Melihatkan cabaran yang makin mencabar,aku mengharapkan keluarga ini terus utuh menjunjung titah perintah Rabbul Jalil.Biar apa yang berlaku,dakwah mesti diteruskan.Keluarga ini mesti dipertahankan semahu mungkin.Selagi aku masih dipinjamkan nyawa,aku akan terus mendokongi keluarga ini.Ini janji setiaku,jangan takut adik-adikku,selagi kita benar,tiada kebatilan yang dapat memadamkanny.Selamat Bermuktamar

Tiada ulasan: