Rabu, 4 Ogos 2010

Semoga Allah 'Kekalkan' PMRAM dan KPIPM!

Alhamdulillah..aku baru balik dari proram KEKAL '10 di hayyu asyir yang telah pun masuk hari yang ke 3.maknanya hanya tinggal 2 hari saje lagi.huh!cpt sggh mase brlalu.Hari ni jugak bermulanya booth2 pameran dibuka dan aku ditugaskan untuk menjadi pak guard booth UPU.Ramai jugak yang berkunjung tetapi takut2.apa yang ditakutkan pun aku tak tau.

Dalam sibuk-sibuk ulang alik ke hayyu asyir,baru aku perasan rupa-rupanya senarai nama calon AJKT KPIPM 2010/11 dah pun keluar.Ydp Alhamdulillah dimenangi oleh us.Asyraf sekali lagi tanpa tandingan.AJKT pulak ada 9 calon dan bermakna ada pertandingan di situ dan perlu menyingkirkan seorang kerana kerusi yang kosong hanya 8.ermm...boleh tahan hangatnya.Aku tak pernah rasa pilihanraya kat KPIPM ni.ni first time nak ngundi.huhu!diharap berjalan lancar.Dengan adanya sistem demokrasi yang dicipta manusia ini di KPIPM,diharap diterima oleh semua manusia.Jom turun ngundi ramai-ramai pada MAT nanti.siapa yang nak diundi tu,ikutlah masing-masing punya pilihan,yang penting pilih berdasarkan syahsiah seseorang,bukan nafsu kita.semua calon tu hebat-hebat belaka,pilih la yang terbaik yer.oppss! lupa lak,ni untuk ahli KPIPM saje yer,yang tak berkenaan tu minta maaf.anda tidak layak untuk mengundi.

Aku mendoakan semoga PMRAM dan KPIPM terus 'kekal' menaungi anak-anak melayu di bumi mesir ini.Misi dakwah mesti diteruskan sehingga tiupan sangka kala ditiup.

Perjuangan ini tak memerlukan kita,tetapi kita teramat memerlukan perjuangan.Untuk mendapatkan syurga bukan mudah,ianya memerlukan kerja kuat yang tidak henti-henti.selagi bernyawa,pastikanlah Islam terus dibangunkan di dalam diri setiap dari kita dan di tanah air tercinta.jangan biarkan Islam terus dilanyak dengan mudahnya oleh musuh yang hina.Ayuh pemuda,kita bangun melawan kezaliman dan kemungkaran.berjuang sampai syahid!

Tiada ulasan: