Sabtu, 8 Oktober 2011

Secret tau!!


catatan baru sudah lama tidak menjengah.sumpahan post yang lalu masih dirasai.entah apa yang menghambat diri.

Semalam jumaat, 7 oktober 2011, kerajaan telah mengumumkan bajet 2012 yang dilihat bajet pancing pru-13.jika diamati,memang benar apa yang dikata.tiba-tiba kerajaan sangat bermurah hati memberikan pelbagai imbuhan kepada rakyat marhaen.tak salah, tapi kenapa baru sekarang?

Walau apapun yang disebut dan ditulis, itu hanya janji yang bersifat memancing. Pelaksanaannya hanya pada tahun hadapan.mood rakyat jika diukur selepas pembentangan ini, pasti sedikit lari ke arah kem bn.tambah-tambah yang di atas pagar dan masih tercari-cari arah tuju sokongan.

Aku duduk di kampung yang kuat 'akidahnya' kepada umno. Tapi berpecah-belah sesama mereka.ketua kampung ngokngek yang tak disukai rakyat jelata diangkat sebagai pemimpin.akibatnya berpecah la orang kampung kepada beberapa 'mazhab' songsang.

Nak penuhkan makmum solat jumaat pun susah.Nak tengok muka tok ketua lagi susah.padahal rumahnya dekat jer dengan masjid.dunia oh dunia!!!

Belum diukur tahap sosialogi remaja kampung lagi.Rosak!! aku pening nak pitam tengok budak-budak ni.aku keseorangan untuk merubah adik-adik yang rosak ini.tapi aku bingung!!

Aku doakan mereka diberi hidayah Allah satu hari nanti. satu usaha perlu silakukan untuk membawa mereka semula ke highway yang benar.masih ada susur keluar.undilah PAS!!

Tiada ulasan: