Selasa, 23 Ogos 2011

Seminggu terakhir Ramadhan

Salam RAMADHAN KARIM..
hanya tinggal seminggu sahaja lagi Ramadhan bertandang di rumah2 kita. Bagaimana agaknya kita melayan tetamu yang mulia ini. Jika layanannya baik,maka tunggulah hasilnya nanti.jika kita melayuannya endah tak ebdah,maka rugilah kita selamanya,Ramadhan hanya datang setahun sekali ke rumah kita.

di hari2 terakhir ini kita masih berpeluang untuk melayan tetamu kita dengan sebaiknya. kedatangannya membawa rahmat, keampunan dan pembebabasan dari api neraka. buah tangan yang sangat lumayan dan tioada pada tetamu2 lain selain nampak kitaRamadhan.

Apa lagi yang kita inginkan?takkan sebab apa yang diganjarkan itu kita tidak nampak,melemahkan kita untuk mengejarnya?ternyata itulah puncanya. malah dosa pun kita tidak nampak.itulah sebab kita mudah melakukannya tanpa rasa bersalah. malah itulah rahsia Allah yang maha hebat.Allah inghin menguji sejauhmana keikhlasan hamba-hambanya melakukan amal kebaikkan dan menjauhkan diri dari apa yang dilarangNya.

Jadikan seminggu yang berbaki ini minggu yang terbaik buat kita semua.gandakan amal ibadah dan pertingkatkan jati diri sebagai muslim.

Perjuangan sebagai seorang muslim lagi mukmin tidak akan trerhenti selagi mata masih terbuka dan nyawa masih dipinjamkan oleh Allah kepada kita.teruskan perjuangan!!!

Tiada ulasan: