Ahad, 21 Ogos 2011

Baju Raya Kuning


Salam Ramadhan Karim...
Dah sampai 10 malam terakhir ramadhan sudah.sat jer masa berlalu.tak sedar Ramadhan di hujung usia.itulah perjalanan makhluk bernama masa yang setia mengalir tanpa berhenti walau seketika. kita jere sebagai manusia selalu lalai dan leka dan mengabaikan masa.Insaflah manusia.

Berjalan di pekan sangat mengharu-birukan.sana sini lagu raya bekumbang dengan megahnya.aku naik pening.tapi nak buat macammana.ini malaysia bukan mesir.kalau kat mesir time ni orang sibuk meramaikan masjid,tapi di malaysia orang mula meramaikan supermarket dan bazar2.sangat berbeza sekali.Aku yang dua tahun tak balik raya jadi kejutan budaya pulak.tiba2 teringat Mesir bumi tarbiah.

Dalam dok sibuk2 nak PBSA ni,aku sempat la beli baju raya.warna kuning tahun ni baju raya aku.jangan jeleeesss.satu keluarga kuning tahun ni.bestkan pakat pakat pakai kuning.kawan2 kat mesir pun pasti mengunig tau walaupun aku tau tak ada jubah kuning.tapi usaha la macammana pun.

Aku ni sembanag raya pulak.tu la kalau dok malaysia ni,memang suasana rayanya lebih dari puasa.tapi yang bestnya surau kat tempat aku ni jemaah masih penuh untuk tarawikh.Alhamdulillah.Suasana kat mesir jangan tanya la ek,lagi meriah.

ok la,aku dah tak ada idea.jumpa lagi.semoga kita semua beroleh lailatulqadar dan diampunkan segala dosa-dosa kita.aminn

Tiada ulasan: