Selasa, 17 Januari 2012

Lamanya tak up-date!!

Assalamulaikum..
Alhamdulillah, akhirnya terbuka juga hati aku untuk menulis kembali di blog yang yang semakin sepi ini. Rasanya sudah 2 bulan aku tidak mencoretkan sesuatu di sini. Semuanya atas alasan kemalasan yang menguasai jiwa.

Post yang terakhir aku coretkan di bumi Malaysia. Dan kini aku berada di bumi kinanah untuk menyambung kembali pengajian. Aku kembali ke Mesir tanggal 31 Disember yang lalu setelah bercuti hampir 4 bulan.lama tak? Mestilah lama. Orang lain buat 2-3 bulan saja. Tapi aku buat 4 bulan. Hebat!!!

Kini, aku berada di bumi kinanah yang menjanjikan seribu satu ujian yang tidak pernah jemu datang. Setiap ujian itu datang dari Allah, maka cara itulah cara Allah melihat keikhlasan dan kesabaran hamba-hambanya. Maka dengan itu aku kini diuji dalam peperiksaan semester pertama tahun tiga. Baru-baru ni di Malaysia akju sudahpun di’WARNING’ oleh seluruh ahli keluarga aku. Katakana tidak kepada ‘KEGAGALAN’. Berat mata mereka yang memandang, berat lagi bahu aku yang memikul ini. Akanku laksanakan janji-janjiku itu wahai ahli keluargaku sekalian.

Aku menulis ni menggunakan kaedah KJ Method, minta maaf la kalau isunya tunggang langgang. Apa yang aku terfikirkan masa aku menulis ni, aku taipkan saja..kalau kome nak tau apa itu KJ Method, sila-silalah Tanya encik GOOGLE yer.sekian.

Ok lah, cukup setakat ni kot buat masa ni. Ada masa aku tulis lagi, buku memanggil-manggil untuk dihadam. Doakan aku BERJAYA sahabat-sahabat sekalian. Aku juga dambakan kejayaan seperti orang lain. Aku tahu, Allah mempunyai rahsia hebat di sebalik kegagalan ini. Aku bersangka baik dengan Pencipta aku. Jika Dia boleh mencipta aku seadanya ini, kenapa tidak Dia yang mengaturkan perjalanan hidup aku. Akhir kata, HANCUR UMNO SELAMANYA!!

[ A.B.U ]

Tiada ulasan: