Isnin, 14 November 2011

Al-Fatihah Buat Sahabatku Fareez Izhar Zainuddin


11.11.11...tarikh keramat kata orang. Bagi sesetengah orang, ia pasti menjadi tarikh bahagia seperti tarikh penikahan, kelahiran dan sebagainya. Namun ada juga yang berduka dengan kehadiran tarikh ini.

Begitulah bagi pelajar-pelajar Perak di Mesir, tarikh 11.11.11 merupakan tarikh pepisahan kami dengan Al-Marhum Fareez Izhar Zainuddin yang diambil Allah lebih awal dari kami.

Namun kesedihan itu seperti terubat bila mengenangkan cara al-marhum diambil Allah. Al-marhum pergi ketika bangun untuk berqiammulail di malam jumaat yang penuh barakah.Sesungguhnya inilah tanda khusnul khotimah yang dikurniakan kepada orang-orang terpilih.

Betapa al-marhum layak untuk memiliki khusnul khotimah kurniaan Allah. Al-marhum pergi meninggalkan kita dengan wajah tersenyum. Betapa seri kematian seorang wira.

Kenangan bersama arwah sudah pasti tidak dapat dilupakan. Tambah-tambah dalam kerja bersama arwah dalam kerja-kerja dakwah. Delegasi yang ditinggalkan arwah wajib diteruskan. AL-FATIHAH buat arwah Fareez Izhar bin Zainuddin.

Tiada ulasan: