Ahad, 22 Januari 2012

Mengisi Masa Lapang

Kertas peperiksaan hanya tinggal semadah sahaja lagi. maknanya selepas ini aku akan bercuti hampir panjang dari pengajian universiti. Maknanya juga aku perlu merancang sesuatu untuk mengisi masa yang terluang dan terhidang. Apa ya?

Ada yang mengajak aku ke sana ke mari menghabiskan duit. Tapi aku seolah tidak berminat untuk meluaskan langkah meninggalkan kota kaherah. Entah apa yang bersarang difikiran aku pun tak tau. Hanya Insya’Allah yang aku ucapkan.

Aku sebenarnya ada projek untuk disiapkan. Projek pertama dalam hidup pulak tu. Suspen! Projek tak sampai juta-juta pun, malah tak berkaitan duit. Tetapi hanya sekadar sebuah cita-cita yang terbuku di hati.

Baru-baru ni aku ada menghantar penyertaan kisah motivasi kepada Tuan Zahiruddin Zabidi-Editor PTS. Dalam kesibukan menghadam kitab, sempat jugak aku membuka Mic Soft Word untuk mencabar diri. Oh ya, penyertaan tu untuk dimasukkan ke dalam blog khas yang diberi nama ‘SETEGUK INSPIRASI SEULAS MOTIVASI’. Blog ini diwujudkan untuk mengumpulkan kisah motivasi dari sesiapapun. Hebat bukan? Blog ini boleh dicapai melalui http://kongsikisahmotivasi.blogspot.com.

Karya aku telah terpilih dan disiarkan, korang bila lagi? sila-silalah menghantar penyertaan, jangan malu-malu sangatlah.

Tiada ulasan: