Ahad, 5 Ogos 2012

Semoga Ustaz Hanif Tabah!!

Ramadhan memang bulan tarbiah. Masakan tidak, ujian demi ujian saya lihat di depan mata menimpa rakan2 saya di sini.

Yang terbaru senior di sini, Ustaz Hanif Musa ditimpa musibah yang amat dahsyat bagi saya. Rumah yang beliau sewa di Hayyu Asyir dipecah masuk pencuri berbangsa Arab ketika beliau keluar ke pengajian Hadis Syeikh Yusri. Kehilangan yang dianggarkan mencecah LE22000. Bukan sikit2 angka. Jika menimpa saya(nauzzubillah) tidak tahu apa hendak dikata.

Namun saya respect Ustaz Hanif yang masih mampu menunjukkan muka tersenyum. Inilah tarbiah di bumi Mesir.Apa lagi nak dikata?? Semuanya kuasa Allah yang mengatur. Hanya doa yang dipanjatkan agar Allah membuka hati si pencuri memulangkan kembali barang yang dicuri. Ini juga tanda kasih Allah kepada ustaz Hanif.

Kejadian ini menguatkan lagi keyakinan saya yang Allah betul2 maha berkuasa dan tiada kuasa lain yang mampu menandingi kuasaNya.

Semoga Ustaz Hanif Tabah!!

Published with Blogger-droid v2.0.6

Tiada ulasan: