Ahad, 13 Februari 2011

Mesir-Jeddah-Dubai-Maldives-TUDM Subang 1

Alhamdulillah..segala puji bagi Allah yang mwngurniakan segala nikmat ini. setelah hampir dua minggu bergelut dengan karenah birokrasi untuk pulng ke tanah air secara percuma atas ehsan kerajaan Malaysia, akhirnya aku sampai juga di tanah air tercinta di petang 11/2/2011 lalu di Pengtkalan Udara TUDM subang menaiki pesawat Hercules C-130 atau lebih dikenali sebagai Chalie. perjalanan yng sungguh panjang ini sudah tentunya ada manis dan pahitnya.biarlah ia tersimpanm sebagai kenangan yang tidak akan aku lupakan buat selamanya.

Tika rakan-rkn lain gembira menaiki pesawat komersial yang penuh glamour dihiasi pramugari yang tak sanggup dipandang, aku dan seramai 95 pelajar yang lain hanya menaiki pesawat tentera yang tidaklah segelamor yang lain. mula2 tu frust jugak, maklumlah..lain yang dibayang, lain yang dapat, tetapi bila lama2 rasa seronok pulak. Perjalanan kami mengmbil masa 18jam terbang dengan dua kali transit di Dubai, UAE dan Maldive. kemesraan yang ditunjukkan oleh anggota TUDM membuatkan kami tidak jemu di dalam pesawat. berbeza skali acting mereka berbanding ketika dari Cairo ke Jeddah. kami dibenarkan mengambil gambar sesuka hati tanpa ditengking lagi. kami bebas berjalan kesana kemari di dalam persawat.

Saat paling ditunggu adalah ketika mendarat. kami disambut bagai wira pulang dari perang. padahal yang wira anggota TUDM bukan kami, kami hanya menumpang saje. kami disambut oleh sorakan orang ramai yang menunggu kepulangan kami di sana.woww..-bersambung si episod akan datang-

Tiada ulasan: