Sabtu, 5 Februari 2011

Diktator Yang Liat!!

Situasi di Mesir masih tidak menentu,hari ini yang dinamakan 'Hari Penentuan' kepada rejim Husni Mubarak tidak juga memberi kesan apa2.dijangkakan seramai 8 juta umat berkumpul di Medan Tahrir hari ini.ini berikutan fatwa dari Dr. Yusof al-Qaradawi yang mewajibkan seluruh pemuda mesir yang berkemampuan untuk turun ke Medan Tahrir selepas solat jumaat bagi memberikan tekanan kepada mubarak.Najitahnya tetap sama,takhta kotor itu tetap ingin dipertahankan.sungguh angkuh dan kejam.entah sampai bila dia mahu kalah.pergi lari sudah la,bukan susah sangat.duit dah berjuta dirompak,pergi la enjoy dengan duit haram tu.

Inilah hakikat sebuah kepimpinan diktator.aku makin mengenali istilah diktator.sangat kejam!bagi aku,ini sejarah hidup yang tak dapat dilupakan selamanya.aku menjadi sebahagian dari sejarah ini kerana berada di sini.

untuk perkembangan anak-anak Perak di sini,sudah 150 orang dilepaskan ke Jeddah.aku berada di kelompok 150-200 dan bakal berangkat esok pagi.berita yang ditayangkan di media2 Malaysia sangat merisaukan seluruh ibu bapa pelajar termasuk kedua ibu bapaku yang buat setakat ini mencatatkan rekod menelefonku lima hari berturut2.semenjak bertahun aku di sini,ini kali pertama.hati seorang ibu,tak terkalahkan dengan hati 10 anak.

Maklumat yang datang bertukar2 sangat-sangat merisaukan hati.tambah2 dengan tiadanya jaminan mengenai penerbangan Jeddah-Kuala Lumpur.bagi aku,hanya tunggu dan lihat disamping doa yang tidak putus.

mungkin ini post terakhir aku sebelum keluar dari Mesir.jika ada kemudahan internet di Jeddah boleh juga aku berupdated.jika tiada,terpaksalah hanya di tanah air sahaja aku melepaskan rindu.Buat teman2,doakan perjalanan kami selamat dan dipermudahkan.doakan juga keamanan negara Mesir dan jatuhnya diktator rakus Husni Mubarak.mari menyokong perjuangan suci rakyat Mesir!!

Tiada ulasan: