Selasa, 21 September 2010

Semangat yang hilang!

Agak lama menyepikan diri dari dunia penulisan blog..entah apa yang membelenggu diri ini pun aku tak tau.tersentak apabila ditanya oleh seorang sahabat tentang blogku yang semakin suram.terkedu tanpa bahasa aku dibuatnya.apa lagi jawapan yang patut aku berikan selain malas dan hilangnya semangat.hilang semangat?mana pergi semangat berkobar-kobar kau dulu?entah la derr..aku pun tak tau sapa yang curi semangat aku tu.sudah la aku hilang semangat,kawan2 pulak seblogger dengan aku juga mengalami nasib yang sama,lagilah aku tak ada semangat.itulah jadi kalau kerja hanya kerana semangat.susah susah!

Ramadhan sudah berlalu,syawal datang sudah dua minggu..ewah,berpantun pulak dia.pantas sungguh masa berlalu,sudah dua minggu rupanya ramadhan pergi meninggalkan kita.Sebut pasal raya,nak cerita pasal raya,aku beraya diperantauan tahun ni.tak berkesempatan pulang ke tanah air..seronoknya tetap ada,cuma mak bapak jer yang tak ada.biarlah itu raya,malas nak ulas..yang penting raya..tak kiralah dekat manapun.betul tak derr?

Budak-budak baru pun dah tiba ke bumi Anbiya' ni hampir sebulan.Alhamdulillah,masih ramai mau ke bumi pepasir ni walau bermacam rintangan dan halangan.aku suka dengan semangat ni.tapi aku lebih suka kalau mereka-mereka ni tidak menimbulkan sebarang masalah yang membebankan orang lain.tengok budak2 pun ada yang sebaya aku dan setara dengannya.semua matang2 belaka.so,tak ada sebab untuk mereka tak sanggup memberikan komitmen untuk persatuan.Semalam aku baru jer mempengerusikan talk show bersama 3 panel mantop.us. Alang,us. halil &us. ibtisam dengan tajuk 'mesir,antara permata&racun dan pengalaman di mesir.semua ahli panel mmberikan jwpn2 yg mantop dan bersemangat.kalau budak2 tak faham jugak,aku tak taulah.no komen.

Ok derr..aku undur dulu.kita jmpa lg nanti.selamat hari raya,maaf zahir batin.buibui!

Tiada ulasan: